Ekstreme lønns- og bonuspakker i ledende amerikanske film- og medieselskaper framstår som grotesk dekadanse i krisetider, og de får konsekvenser for både bransje og publikum her hjemme. Hva slags ansvar har Norsk pensjonsfond utland, som har betydelige aksjeposter i disse selskapene, overfor denne grådighetskulturen?