Filmsamtalen: Cannes 2018

Filmsamtalen: Cannes 2018

Var Spike Lee og Lars von Triers ”comeback” i Cannes vellykket, og er det Alice Rohrwacher, Pawel Pawlikowski eller Hirokazi Kore-eda som fortjener Gullpalmen? Og hvorfor er filmene i sideseksjonene noen ganger bedre enn de i hovedkonkurransen? Rushprints redaktør Kjetil Lismoen og Adressavisas Terje Eidsvåg i samtale om årets filmfestival i Cannes.

Foto: Fem bestemte damer i juryen. Hvem gir de Gullpalmen til? (Scanpix)

Årets filmfestival i Cannes nærmer seg slutten og Rushprints Kjetil Lismoen og Adressavisas Terje Eidsvåg satte seg ned på terassen på toppen av festivalpalasset for å samle noen tråder. Denne utgaven av festivalen har vært ganske god, fastslår de, selv om det som alltid er noen filmer i hovedkonkurransen som ikke burde vært der. Men med blant annet Pawel Pawlikowski, Jafar Panahi, Alice Rohrwacher, Hirokazi Kore-eda, Lee Chang-Dong og Matteo Garrone i storform – hvem kan klage? Og som vanlig bar det frukter å ta noen avstikkere fra hovedkonkurransen til sideseksjonene Directors Fortnight og Un Certain Regard.

Nylige utgaver av Filmsamtalen:

Dystopier i Westworld og A Handmaids Tale

Om Traumer på film

 

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Filmsamtalen: Cannes 2018

Filmsamtalen: Cannes 2018

Var Spike Lee og Lars von Triers ”comeback” i Cannes vellykket, og er det Alice Rohrwacher, Pawel Pawlikowski eller Hirokazi Kore-eda som fortjener Gullpalmen? Og hvorfor er filmene i sideseksjonene noen ganger bedre enn de i hovedkonkurransen? Rushprints redaktør Kjetil Lismoen og Adressavisas Terje Eidsvåg i samtale om årets filmfestival i Cannes.

Foto: Fem bestemte damer i juryen. Hvem gir de Gullpalmen til? (Scanpix)

Årets filmfestival i Cannes nærmer seg slutten og Rushprints Kjetil Lismoen og Adressavisas Terje Eidsvåg satte seg ned på terassen på toppen av festivalpalasset for å samle noen tråder. Denne utgaven av festivalen har vært ganske god, fastslår de, selv om det som alltid er noen filmer i hovedkonkurransen som ikke burde vært der. Men med blant annet Pawel Pawlikowski, Jafar Panahi, Alice Rohrwacher, Hirokazi Kore-eda, Lee Chang-Dong og Matteo Garrone i storform – hvem kan klage? Og som vanlig bar det frukter å ta noen avstikkere fra hovedkonkurransen til sideseksjonene Directors Fortnight og Un Certain Regard.

Nylige utgaver av Filmsamtalen:

Dystopier i Westworld og A Handmaids Tale

Om Traumer på film

 

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

MENY