Både Den brysomme mannen og Uro er solgt til en rekke land etter deltakelsen i Cannes.

Både Den brysomme mannen og Uro er solgt til en rekke land etter deltakelsen i Cannes.
Produsent Asle Vatn i Friland er fornøyd. Etter deltakelsen i Un certain Regard i Cannes er Uro blitt solgt til en rekke land.
– Så langt sitter vi med signerte avtaler for henholdsvis Spania, Portugal, Brasil, Helles, Tsjekkia og Frankrike. Jeg synes vi skal være fornøyde. Vår salgsagent Rezo Films forhandler også med større territorier som Japan og Tyskland, og det blir spennende å se hva som kommer ut av det. Du kan sammenlikne verdien av disse avtalene vi har med verdien av DVD-utgaven for hjemmemarkedet.
Jørgen Storm Rosenberg kan på sin side fortelle om salg til flere mindre land, mens forhandlinger med større territorier gjenstår. Stine Oppegård i Norsk filminstitutt kan bekrefte at distributører i Sveits, Ungarn og Romania har kjøpt inn Den brysomme mannen, og at Frankrike, Storbritannia og Tyskland viser stor interesse. Oppegård mener det er for tidlig å si noe om skjebnen til Slipp Jimmy fri på det internasjonale markedet. Det hun merker er imidlertid en sterk interesse for de norske filmene fra en rekke andre festivaler.
Salgsagenten Michael Werner i Nonstop Sales viste Gymnaslærer Pedersen på markedet i Cannes, men mener det foreløpig er for tidlig å si hva som kommer ut av det. Det er interesse fra Brasil og Tyskland, og noen andre land, men det er først når filmen lanseres i en festivals offisielle program, at Werner forventer at noe vil skje. For Gymnaslærer Pedersen har ennå ikke offisielt presentert seg for utlandet.
Både Den brysomme mannen og Uro er solgt til en rekke land etter deltakelsen i Cannes.
Produsent Asle Vatn i Friland er fornøyd. Etter deltakelsen i Un certain Regard i Cannes er Uro blitt solgt til en rekke land.
– Så langt sitter vi med signerte avtaler for henholdsvis Spania, Portugal, Brasil, Helles, Tsjekkia og Frankrike. Jeg synes vi skal være fornøyde. Vår salgsagent Rezo Films forhandler også med større territorier som Japan og Tyskland, og det blir spennende å se hva som kommer ut av det. Du kan sammenlikne verdien av disse avtalene vi har med verdien av DVD-utgaven for hjemmemarkedet.
Jørgen Storm Rosenberg kan på sin side fortelle om salg til flere mindre land, mens forhandlinger med større territorier gjenstår. Stine Oppegård i Norsk filminstitutt kan bekrefte at distributører i Sveits, Ungarn og Romania har kjøpt inn Den brysomme mannen, og at Frankrike, Storbritannia og Tyskland viser stor interesse. Oppegård mener det er for tidlig å si noe om skjebnen til Slipp Jimmy fri på det internasjonale markedet. Det hun merker er imidlertid en sterk interesse for de norske filmene fra en rekke andre festivaler.
Salgsagenten Michael Werner i Nonstop Sales viste Gymnaslærer Pedersen på markedet i Cannes, men mener det foreløpig er for tidlig å si hva som kommer ut av det. Det er interesse fra Brasil og Tyskland, og noen andre land, men det er først når filmen lanseres i en festivals offisielle program, at Werner forventer at noe vil skje. For Gymnaslærer Pedersen har ennå ikke offisielt presentert seg for utlandet.