Endelig får ‘Jakten på Berlusconi’ sin VOD-lansering

jakten på berlusconi_768

Det har vært et trøblete liv for Jakten på Berlusconi, filmen som med brask og bram skulle forhåndslanseres på TV2 Sumo over 48 timer før det var klart for kinolansering. Det kunne distributøren bare glemme hvis de i det hele tatt ville ha filmen på kino. Og når den først ble vist på kino sviktet publikum – et publikum som vanskelig kunne blitt færre hvis VOD-vinduet hadde blitt gjennomført.

Men nå er det endelig tid for VOD-premiere! Kinomagasinet skriver at søndag 7. desember får filmen sitt etterlengtede vindu på TV 2 Sumo. Der vil den være tilgjengelig i 2 måneder.

– Utfordringen med lanseringen av Jakten på Berlusconi er at debatten handlet om vinduer og bransje, fremfor filmen. Publikum er ikke interessert i vinduer og bransje. De er interessert i en god film, sier Country Manager hos Fox-Paramount Home Entertainment, Jon Einar Sivertsen.

Dagen etter starter salget av fysiske kopier, som stadig blir mindre populært. Sivertsen forteller at de fortsetter å gi ut norske filmer på disk.

– Vi har også kuttet fysiske utgivelser, men ikke norske. BD blir dyrt i store opplag, men dette er en Tarantino-aktig rå komedie som kan fungere for BD-publikum. Vi må nok selge minst 3.000-4.000 for at det skal lønne seg å utgi en fysisk video, og selge 6.000-7.000 før det gir et meningsfylt bidrag til produsenten.

Kilde: kinomagasinet.no

Endelig får ‘Jakten på Berlusconi’ sin VOD-lansering

jakten på berlusconi_768

Det har vært et trøblete liv for Jakten på Berlusconi, filmen som med brask og bram skulle forhåndslanseres på TV2 Sumo over 48 timer før det var klart for kinolansering. Det kunne distributøren bare glemme hvis de i det hele tatt ville ha filmen på kino. Og når den først ble vist på kino sviktet publikum – et publikum som vanskelig kunne blitt færre hvis VOD-vinduet hadde blitt gjennomført.

Men nå er det endelig tid for VOD-premiere! Kinomagasinet skriver at søndag 7. desember får filmen sitt etterlengtede vindu på TV 2 Sumo. Der vil den være tilgjengelig i 2 måneder.

– Utfordringen med lanseringen av Jakten på Berlusconi er at debatten handlet om vinduer og bransje, fremfor filmen. Publikum er ikke interessert i vinduer og bransje. De er interessert i en god film, sier Country Manager hos Fox-Paramount Home Entertainment, Jon Einar Sivertsen.

Dagen etter starter salget av fysiske kopier, som stadig blir mindre populært. Sivertsen forteller at de fortsetter å gi ut norske filmer på disk.

– Vi har også kuttet fysiske utgivelser, men ikke norske. BD blir dyrt i store opplag, men dette er en Tarantino-aktig rå komedie som kan fungere for BD-publikum. Vi må nok selge minst 3.000-4.000 for at det skal lønne seg å utgi en fysisk video, og selge 6.000-7.000 før det gir et meningsfylt bidrag til produsenten.

Kilde: kinomagasinet.no

MENY