‘Jakten på Berlusconi’ først på nett-tv

jakten_paa_berlusconi_01_768

Den kommende norske filmen Jakten på Berlusconi har valgt ut et spennende markedsførings-konsept: Filmen får førpremiere på TV 2 Sumo én uke før kinopremieren, melder TV 2 i en pressemelding.

Filmen gjøres tilgjengelig for alle Sumo-abonnenter den 5. september, og blir kun liggende i en kort periode – 48 timer – før den igjen forsvinner. Kinopremieren er først 12. september.

– TV 2 Sumo ønsker å levere ferskvare og eksklusivt innhold til våre brukere. Og det blir vel knapt ferskere eller mer eksklusivt enn dette, sier TV 2 Sumo-sjef Kristian  Bruarøy.

Han berømmer produksjonsselskapet for sin åpne holdning til nye lanseringsstrategier.

-Såkalt «Premium VOD» for kinofilm har vært mer aktuelt og systematisk i utlandet, hvor film for strømming har kommet veldig tett etter kinopremieren, og i enkelte tilfeller både før og samtidig. Filmselskapet Euforia har en fremoverlent holdning som utforsker denne typen lanseringer sammen med oss.

Vibeke Skistad, distributør hos Euforia, håper at strategien skal trekke flere mennesker til filmen på kino.

-Vi har veldig god erfaring med å kjøre førvisninger på kinoer i lanseringsperioden, og nå ønsker vi å forsøke dette konseptet i andre kanaler. Med TV 2 Sumo på laget har vi muligheten til å nå mange gode ambassadører i forkant av premieren, som igjen forhåpentlig bidrar til et høyere besøk på kino. Og i et presset marked er det spennende å tenke nytt – tradisjonell markedsføring treffer ofte ikke godt nok og når ofte ikke ut så bredt som vi ønsker, sier hun.

Kilde: TV 2, pressemelding

‘Jakten på Berlusconi’ først på nett-tv

jakten_paa_berlusconi_01_768

Den kommende norske filmen Jakten på Berlusconi har valgt ut et spennende markedsførings-konsept: Filmen får førpremiere på TV 2 Sumo én uke før kinopremieren, melder TV 2 i en pressemelding.

Filmen gjøres tilgjengelig for alle Sumo-abonnenter den 5. september, og blir kun liggende i en kort periode – 48 timer – før den igjen forsvinner. Kinopremieren er først 12. september.

– TV 2 Sumo ønsker å levere ferskvare og eksklusivt innhold til våre brukere. Og det blir vel knapt ferskere eller mer eksklusivt enn dette, sier TV 2 Sumo-sjef Kristian  Bruarøy.

Han berømmer produksjonsselskapet for sin åpne holdning til nye lanseringsstrategier.

-Såkalt «Premium VOD» for kinofilm har vært mer aktuelt og systematisk i utlandet, hvor film for strømming har kommet veldig tett etter kinopremieren, og i enkelte tilfeller både før og samtidig. Filmselskapet Euforia har en fremoverlent holdning som utforsker denne typen lanseringer sammen med oss.

Vibeke Skistad, distributør hos Euforia, håper at strategien skal trekke flere mennesker til filmen på kino.

-Vi har veldig god erfaring med å kjøre førvisninger på kinoer i lanseringsperioden, og nå ønsker vi å forsøke dette konseptet i andre kanaler. Med TV 2 Sumo på laget har vi muligheten til å nå mange gode ambassadører i forkant av premieren, som igjen forhåpentlig bidrar til et høyere besøk på kino. Og i et presset marked er det spennende å tenke nytt – tradisjonell markedsføring treffer ofte ikke godt nok og når ofte ikke ut så bredt som vi ønsker, sier hun.

Kilde: TV 2, pressemelding

MENY