«Grunnen til at de kan ture frem, er at de truer manusforfatterne til taushet.» (+)

«Grunnen til at de kan ture frem, er at de truer manusforfatterne til taushet.» (+)

- Det største problemet er mangelen på oppfølging fra Norsk filminstitutt, sier Øyvind Stålen i Dramatikerforbundet, som mener dagens søknadsprosesser legger til rette for produsenter som overkjører manusforfatterne. Han får svar fra NFIs Kjetil Omberg. - Vi er opptatt av å finne en god balanse mellom oppfølging og kontroll, sier han.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement. ABONNEMENT LOGG INN

– Det største problemet er mangelen på oppfølging fra Norsk filminstitutt, sier Øyvind Stålen i Dramatikerforbundet, som mener dagens søknadsprosesser legger til rette for produsenter som overkjører manusforfatterne. Han får svar fra NFIs Kjetil Omberg. – Vi er opptatt av å finne en god balanse mellom oppfølging og kontroll, sier han.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement.

ABONNEMENT LOGG INN

«Grunnen til at de kan ture frem, er at de truer manusforfatterne til taushet.» (+)

«Grunnen til at de kan ture frem, er at de truer manusforfatterne til taushet.» (+)

- Det største problemet er mangelen på oppfølging fra Norsk filminstitutt, sier Øyvind Stålen i Dramatikerforbundet, som mener dagens søknadsprosesser legger til rette for produsenter som overkjører manusforfatterne. Han får svar fra NFIs Kjetil Omberg. - Vi er opptatt av å finne en god balanse mellom oppfølging og kontroll, sier han.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement. ABONNEMENT LOGG INN

– Det største problemet er mangelen på oppfølging fra Norsk filminstitutt, sier Øyvind Stålen i Dramatikerforbundet, som mener dagens søknadsprosesser legger til rette for produsenter som overkjører manusforfatterne. Han får svar fra NFIs Kjetil Omberg. – Vi er opptatt av å finne en god balanse mellom oppfølging og kontroll, sier han.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement.

ABONNEMENT LOGG INN

MENY