«Det amerikanske narrativet ikke er det europeiske narrativet.»
– Vi er absolutt dedikert til å ha originalinnhold i Norden, men også til å gjøre det riktig, sier Monty Sarhan, direktør for den nye europeiske strømmetjenesten SkyShowtime. Til tross for tilbakeslag og økonomiske nedgangstider, har han klokkertro på fortsatt vekst og selskapets produksjon av lokale filmer og serier i Norden.
SkyShowtime er et fellesforetak opprettet av Comcast og Paramount, som dermed inkluderer de to Hollywood-studioene Universal og Paramount (som sammen står for nesten 50 prosent av Hollywoods arkivfilmer), i tillegg til innhold fra Nickelodeon, DreamWorks Animation, Paramount+, Showtime, Sky Studios og Peacock.
Ikke desto mindre er SkyShowtime en europeisk strømmetjeneste, som ble lansert først i de nordiske landene Norge, Sverige, Danmark og Finland i september. En drøy måned senere ble de tilgengelig i Portugal og Nederland. Nå er det kunngjort at flere land står på trappene, og etter hvert vil den fullstendige lista over SkyShowtimes markeder omfatte Albania, Andorra, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Kroatia, Tsjekkia, Danmark, Finland, Ungarn, Kosovo, Montenegro, Nederland, Nord-Makedonia, Norge, Polen, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania og Sverige.
Rushprint møtte nylig SkyShowtimes administrerende direktør Monty Sarhan, som ble tilsatt tidligere i år. Han var i lanserings- og pitchehumør, noe sjargongen bærer tydelig preg av. Men det er ingen tvil om at SkyShowtime har store ambisjoner for Europa. Det mest interessante for den nordiske produksjonsbransjen er signalene fra ledelsen i SkyShowtime om at den vil satse på lokal innholdsproduksjon. Men mer om det senere.
Riktig pris i krisetider
Dere har nå igangsatt en storstilt lansering av Skyshowtime i Europa, i en tid der det allerede er mange strømmetjenester og mange i befolkningen opplever økonomiske utfordringer. Hva tenker du om å gå inn på dette tidspunktet?
– Det er alltid rom for konkurranse, forbrukerne ønsker valgmuligheter. Så jeg tror dette er et ypperlig tidspunkt å lansere en strømmetjeneste. Vi bringer noe helt annet til markedet. SkyShowtime er et produkt av to av verdens største underholdningsselskaper som kommer sammen, hvor vi samler deres beste innholdsressurser, to av deres mest framtredende varemerker samt teknologien deres. Det vil jeg påstå er et forlokkende tilbud, sier Sarhan.
– Du har rett i det du sier om de makroøkonomiske forholdene i hele Europa og folks levekostnader. Det er svært viktig for oss å vise forståelse for forbrukere og hva de går gjennom. Av den grunn er vi priset under alle større strømmetjenester i Norden – vi er billigere enn Netflix, Disney+ og HBO Max, og det er høyst bevisst. Vi synes ikke at kjempegodt innhold skal koste en formue, og det er vårt verdiforslag, fortsetter han.
Oscar-nominerte Taylor Sheridan står bak Tulsa King, hvor Sylvester Stallone spiller New York-mafialeder som løslates fra fengsel etter 25 år og blir sendt rett i eksil av sjefen sin for å etablere forretningen i Tulsa i Oklahoma. Premiere: desember 2022
Studioarkivet og historikken
Hva er de viktigste særtrekkene som skiller SkyShowtime fra de andre strømmetjenestene i Norden, som Netflix, HBO Max, Viaplay og så videre?
– Det starter med innholdet. Til syvende og sist handler SkyShowtime om historiefortelling, om å bringe historier til publikum over hele Europa. Historier som betyr noe for dem, som beveger dem, får dem til å le, gråte, tenke. Hvis du ser på kvaliteten på innholdet vårt, på grunnlag av hvem aksjonærene er, så har vi Paramount og Universal, som er to av Hollywoods eldste studioer. Og i år de to mest suksessrike studioene. Tre av de fem mest suksessfulle filmene kommer fra Universal og Paramount: Minions: Historien om Gru, Jurassic World: Dominionog selvfølgelig Top Gun Maverick. Alt dette innholdet vil være eksklusivt tilgjengelig på SkyShowtime. Det er en enorm verdi. Vårt fremste særtrekk er innholdet – kvaliteten på innholdet, det faktum at det er nytt og eksklusivt og kommer kun på SkyShowtime. Folk vil se innhold de bryr seg om, og vi kommer til å ha mer av det enn andre strømmetjenester, svarer han.
– Det samme gjelder serier. Vi kommer til å ha over 30 store Hollywood-filmer i året. Vi kommer også til å ha veldig sterke serier. Våre to aksjonærer, Paramount og Comcast, driver tre strømmetjenester over hele verden: Peacock, Paramount+ og Showtime. I tillegg har du alle programmene fra Sky Studios. Vårt utvalg av serier kommer fra alle disse, sier Sarhan og trekker fram populære serier som Star Trek, Halo og Yellowstone, samt de nyere tilskuddene A Friend of the Family, The Rising, The Midwitch Cockoos og The Fear Index.
Lokal og «riktig» produksjon
I tillegg til at dere har disse Hollywood-studioene om bord, har du også tidligere snakket om viktigheten av lokalt innhold. Hvor spesifikke er planene om å skape lokalt innhold, særlig med tanke på Norden og Norge?
– For å lykkes som strømmetjeneste, må du ha innhold som snakker til lokale publikum. Originalprogrammering er enormt viktig. Det er en av våre innholdspilarer, og står på veikartet vårt. Så vi kommer til å gå inn i original programmering, også i Norden. Men vi opprettet dette selskapet i februar i år, altså for bare åtte måneder siden. At vi allerede er lansert i seks markeder og skal utvide til syv til i løpet av en drøy måned, er virkelig bemerkelsesverdig. Vi er fullstendig dedikert til disse markedene på en rekke måter. Vi har kontorer i hele regionen, deriblant to i Norden. Og en av måtene som vil vise vårt engasjement for disse markedene, er å lage innhold som er viktig for dem.
Du har også uttalt om lokalt originalinnhold at det er viktigere å gjøre det riktig enn raskt. Hva innebærer å gjøre det riktig for dere?
– Å gjøre det riktig, betyr å sørge for at disse historiene er noe vi vil være stolte av å ha som SkyShowtime Orginals. At de er oppslukende historier, annerledes historier enn man kan finne andre steder. Og det tar tid. Det gjør også utviklingsprosessen for originalserier. Vi er absolutt dedikert til å ha originalinnhold, men også til å gjøre det riktig. Det er et stort og viktig skritt å sette merkevaren din på noe, og det tar vi svært alvorlig. Vi vil at publikum skal vite at de ser en SkyShowtime Original – at de får noe av kvalitet, noe unikt. Vi er opptatt av kvalitet framfor kvantitet. Alt vi gjør skal være noe spesielt, og ha et element av kuratering. Det gjelder også originalserier.
Du nevnte at dere har kontorer i to nordiske land? Det er åpenbart tidlig i prosessen, men er de allerede involvert i planlegging av produksjoner – og i dialog med for eksempel eksterne produksjonsselskaper i Norden?
– Vi har kontor i København og i Sverige, og det viser vårt engasjement for Norden. Vi er fortsatt i prosessen med å ekspandere teamet vårt. Vi kommer til å ha lokale programmeringsteam for å dekke alle regionene våre. Vi er ikke helt der ennå, men vi er på vei. Og vi kommer dit raskt.
«Funny Girl»: Komiserien er basert på Nick Hornbys bestselgende roman, hvor skjønnhetsdronningen Barbara Parker (Gemma Arterton) fra Blackpool gjør alt for å lykkes i London – midt i «the swinging 60s». Premiere: januar 2023
Ingen «fly over-tjeneste»
Sarhan understreker videre at SkyShowtime er en europeisk strømmetjeneste, som ble opprettet for disse 22 markedene.
– Det er veldig annerledes enn våre konkurrenter. Andre er «fly over»-tjenester, men vår forpliktelse er til disse markedene. Også når det gjelder programmering av originalproduksjoner, er det dem vi fokuserer på.
Jeg går ut fra at dere også søker en balanse mellom lokalt originalinnhold og katalogen samt nye produksjoner fra Hollywood-studioene?
– Folk vil ha den blandingen. Det er mye her for hele familien, og ikke minst for barn. Og så har du alle de store filmene – ikke bare nye, men også katalogen. Paramount og Universal har stått for noen av de største filmene gjennom tidene. Vi bringer alt dette til bordet.
– Responsen vi har fått i Norden har vært langt over våre forventninger. Veksten har vært formidabel, og har bare fortsatt siden lanseringen.
Kan du si noe om hvorfor dere valgte Norden som første sted å lansere SkyShowtime?
– Norden er et ekstremt viktig marked for oss. Vi var heldige som arvet et svært godt selskap, Paramount+, som opererte i Sverige, Norge, Danmark og Finland. En del av opprettelsen av dette fellesforetaket var å investere dette selskapet i SkyShowtime. Det virket som et naturlig sted å starte, å omgjøre Paramount+ til SkyShowtime – og det ga oss et veldig sterkt utgangspunkt. Arven av dette selskapet var en grunnene til at vi ville lansere strømmetjenesten i Norden først.
Fasaden på Paramount-studioene – der så mye av den klassiske filmarven fra Hollywood er spilt inn.
Strømming i en «tidlig fase».
Hvordan ser du for deg fremtiden for strømmetjenestene? Det er jo nå nokså mange av dem, men også sammenslåinger, noe dere selv er et eksempel på – samtidig som folks økonomi vel setter en grense for hvor mange tjenester de vil abonnere på?
– Som bransje er strømming fortsatt i en veldig tidlig fase. Den er bare rundt 15 år gammel, som var da Netflix lanserte en strømmetjeneste. Jeg tror vi vil se stadig mer strømming, det er stadig betydelig vekst å hente, men det kan også komme en del konsolideringer. Mediebransjens historie er en historie om konsolidering – selskaper slås sammen, bryter ut i nye selskaper, slås sammen igjen i nye konstellasjoner. Men jeg tror også at markedet fortsatt er helt åpent. Igjen, det er fortsatt veldig tidlig. Jeg liker å si at 15 år etter fjernsynet kom, var det neppe noen som sa «Nå er det nok kanaler. Vi har bare fem, og det holder.» TV fortsatte å vokse. I USA gikk det fra tre kanaler til 10, 15 og 500. Jeg tror ikke vi vil se strømmetjenestene øke til samme antall, men det vil fortsatt være vekst. Og jeg tror det er god plass i markedet for at vi kan være virkelig konkurransedyktige.
Ikke desto mindre ser man at Netflix er i nedgang nå, og HBO la nylig ned sine lokale produksjoner i Norden. Så det er visse signaler i motsatt retning. Men det bekymrer deg ikke?
– Jeg vil si at det amerikanske narrativet ikke er det europeiske narrativet. Ofte fokuserer folk på hva som skjer i USA og tror det betyr at det samme skjer globalt. USA er et modent marked for strømming. I våre markeder er det fortsatt vekst å hente. Jeg tror det faktum at vi forplikter oss til lokal programmering, sier mye om hvor dedikerte vi er til disse markedene, i motsetning til våre konkurrenter. Faktisk ser vi på det som en mulighet at andre trekker seg ut mens vi går inn og forplikter oss.
Mer generelt, hva vil du si er nøkkelfaktorene for en vellykket strømmetjenestene? Et aspekt er formodentlig å ha en omfattende katalog og attraktive nye produksjoner, og pris har naturligvis betydning, men jeg antar det også handler om å skape en identitet for strømmetjenesten?
– Det handler om historiefortelling, å levere disse fortellingene. Vi starter alltid der. Det handler også om å levere noe av verdi. Om du kan tilby alt det sterke innholdet samt en flott opplevelse fra et produktperspektiv til en gunstig pris. Det er hva vi primært fokuserer på. I den forbindelse er det også viktig å nevne at en av de store tingene som ble inkludert i fellesforetaket, er teknologien. SkyShowtime er bygget på Peacock-plattformen, Peacocks teknologi-stakk. Det er en av de mest stabile og skalerbare strømmeplattformene der ute. I USA strømmet de OL og Super Bowl, to av de største sportsbegivenhetene i verden, samme kveld – helt uten problemer. Og alt vi gjør er fokusert på disse markedene, også på produktsiden. Plattformen med alt innhold kommer til å være tilgjengelig på 18 forskjellige språk, gjennom undertekster eller dubbet. Det skiller oss ut.
«Det amerikanske narrativet ikke er det europeiske narrativet.»
– Vi er absolutt dedikert til å ha originalinnhold i Norden, men også til å gjøre det riktig, sier Monty Sarhan, direktør for den nye europeiske strømmetjenesten SkyShowtime. Til tross for tilbakeslag og økonomiske nedgangstider, har han klokkertro på fortsatt vekst og selskapets produksjon av lokale filmer og serier i Norden.
SkyShowtime er et fellesforetak opprettet av Comcast og Paramount, som dermed inkluderer de to Hollywood-studioene Universal og Paramount (som sammen står for nesten 50 prosent av Hollywoods arkivfilmer), i tillegg til innhold fra Nickelodeon, DreamWorks Animation, Paramount+, Showtime, Sky Studios og Peacock.
Ikke desto mindre er SkyShowtime en europeisk strømmetjeneste, som ble lansert først i de nordiske landene Norge, Sverige, Danmark og Finland i september. En drøy måned senere ble de tilgengelig i Portugal og Nederland. Nå er det kunngjort at flere land står på trappene, og etter hvert vil den fullstendige lista over SkyShowtimes markeder omfatte Albania, Andorra, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Kroatia, Tsjekkia, Danmark, Finland, Ungarn, Kosovo, Montenegro, Nederland, Nord-Makedonia, Norge, Polen, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania og Sverige.
Rushprint møtte nylig SkyShowtimes administrerende direktør Monty Sarhan, som ble tilsatt tidligere i år. Han var i lanserings- og pitchehumør, noe sjargongen bærer tydelig preg av. Men det er ingen tvil om at SkyShowtime har store ambisjoner for Europa. Det mest interessante for den nordiske produksjonsbransjen er signalene fra ledelsen i SkyShowtime om at den vil satse på lokal innholdsproduksjon. Men mer om det senere.
Riktig pris i krisetider
Dere har nå igangsatt en storstilt lansering av Skyshowtime i Europa, i en tid der det allerede er mange strømmetjenester og mange i befolkningen opplever økonomiske utfordringer. Hva tenker du om å gå inn på dette tidspunktet?
– Det er alltid rom for konkurranse, forbrukerne ønsker valgmuligheter. Så jeg tror dette er et ypperlig tidspunkt å lansere en strømmetjeneste. Vi bringer noe helt annet til markedet. SkyShowtime er et produkt av to av verdens største underholdningsselskaper som kommer sammen, hvor vi samler deres beste innholdsressurser, to av deres mest framtredende varemerker samt teknologien deres. Det vil jeg påstå er et forlokkende tilbud, sier Sarhan.
– Du har rett i det du sier om de makroøkonomiske forholdene i hele Europa og folks levekostnader. Det er svært viktig for oss å vise forståelse for forbrukere og hva de går gjennom. Av den grunn er vi priset under alle større strømmetjenester i Norden – vi er billigere enn Netflix, Disney+ og HBO Max, og det er høyst bevisst. Vi synes ikke at kjempegodt innhold skal koste en formue, og det er vårt verdiforslag, fortsetter han.
Oscar-nominerte Taylor Sheridan står bak Tulsa King, hvor Sylvester Stallone spiller New York-mafialeder som løslates fra fengsel etter 25 år og blir sendt rett i eksil av sjefen sin for å etablere forretningen i Tulsa i Oklahoma. Premiere: desember 2022
Studioarkivet og historikken
Hva er de viktigste særtrekkene som skiller SkyShowtime fra de andre strømmetjenestene i Norden, som Netflix, HBO Max, Viaplay og så videre?
– Det starter med innholdet. Til syvende og sist handler SkyShowtime om historiefortelling, om å bringe historier til publikum over hele Europa. Historier som betyr noe for dem, som beveger dem, får dem til å le, gråte, tenke. Hvis du ser på kvaliteten på innholdet vårt, på grunnlag av hvem aksjonærene er, så har vi Paramount og Universal, som er to av Hollywoods eldste studioer. Og i år de to mest suksessrike studioene. Tre av de fem mest suksessfulle filmene kommer fra Universal og Paramount: Minions: Historien om Gru, Jurassic World: Dominionog selvfølgelig Top Gun Maverick. Alt dette innholdet vil være eksklusivt tilgjengelig på SkyShowtime. Det er en enorm verdi. Vårt fremste særtrekk er innholdet – kvaliteten på innholdet, det faktum at det er nytt og eksklusivt og kommer kun på SkyShowtime. Folk vil se innhold de bryr seg om, og vi kommer til å ha mer av det enn andre strømmetjenester, svarer han.
– Det samme gjelder serier. Vi kommer til å ha over 30 store Hollywood-filmer i året. Vi kommer også til å ha veldig sterke serier. Våre to aksjonærer, Paramount og Comcast, driver tre strømmetjenester over hele verden: Peacock, Paramount+ og Showtime. I tillegg har du alle programmene fra Sky Studios. Vårt utvalg av serier kommer fra alle disse, sier Sarhan og trekker fram populære serier som Star Trek, Halo og Yellowstone, samt de nyere tilskuddene A Friend of the Family, The Rising, The Midwitch Cockoos og The Fear Index.
Lokal og «riktig» produksjon
I tillegg til at dere har disse Hollywood-studioene om bord, har du også tidligere snakket om viktigheten av lokalt innhold. Hvor spesifikke er planene om å skape lokalt innhold, særlig med tanke på Norden og Norge?
– For å lykkes som strømmetjeneste, må du ha innhold som snakker til lokale publikum. Originalprogrammering er enormt viktig. Det er en av våre innholdspilarer, og står på veikartet vårt. Så vi kommer til å gå inn i original programmering, også i Norden. Men vi opprettet dette selskapet i februar i år, altså for bare åtte måneder siden. At vi allerede er lansert i seks markeder og skal utvide til syv til i løpet av en drøy måned, er virkelig bemerkelsesverdig. Vi er fullstendig dedikert til disse markedene på en rekke måter. Vi har kontorer i hele regionen, deriblant to i Norden. Og en av måtene som vil vise vårt engasjement for disse markedene, er å lage innhold som er viktig for dem.
Du har også uttalt om lokalt originalinnhold at det er viktigere å gjøre det riktig enn raskt. Hva innebærer å gjøre det riktig for dere?
– Å gjøre det riktig, betyr å sørge for at disse historiene er noe vi vil være stolte av å ha som SkyShowtime Orginals. At de er oppslukende historier, annerledes historier enn man kan finne andre steder. Og det tar tid. Det gjør også utviklingsprosessen for originalserier. Vi er absolutt dedikert til å ha originalinnhold, men også til å gjøre det riktig. Det er et stort og viktig skritt å sette merkevaren din på noe, og det tar vi svært alvorlig. Vi vil at publikum skal vite at de ser en SkyShowtime Original – at de får noe av kvalitet, noe unikt. Vi er opptatt av kvalitet framfor kvantitet. Alt vi gjør skal være noe spesielt, og ha et element av kuratering. Det gjelder også originalserier.
Du nevnte at dere har kontorer i to nordiske land? Det er åpenbart tidlig i prosessen, men er de allerede involvert i planlegging av produksjoner – og i dialog med for eksempel eksterne produksjonsselskaper i Norden?
– Vi har kontor i København og i Sverige, og det viser vårt engasjement for Norden. Vi er fortsatt i prosessen med å ekspandere teamet vårt. Vi kommer til å ha lokale programmeringsteam for å dekke alle regionene våre. Vi er ikke helt der ennå, men vi er på vei. Og vi kommer dit raskt.
«Funny Girl»: Komiserien er basert på Nick Hornbys bestselgende roman, hvor skjønnhetsdronningen Barbara Parker (Gemma Arterton) fra Blackpool gjør alt for å lykkes i London – midt i «the swinging 60s». Premiere: januar 2023
Ingen «fly over-tjeneste»
Sarhan understreker videre at SkyShowtime er en europeisk strømmetjeneste, som ble opprettet for disse 22 markedene.
– Det er veldig annerledes enn våre konkurrenter. Andre er «fly over»-tjenester, men vår forpliktelse er til disse markedene. Også når det gjelder programmering av originalproduksjoner, er det dem vi fokuserer på.
Jeg går ut fra at dere også søker en balanse mellom lokalt originalinnhold og katalogen samt nye produksjoner fra Hollywood-studioene?
– Folk vil ha den blandingen. Det er mye her for hele familien, og ikke minst for barn. Og så har du alle de store filmene – ikke bare nye, men også katalogen. Paramount og Universal har stått for noen av de største filmene gjennom tidene. Vi bringer alt dette til bordet.
– Responsen vi har fått i Norden har vært langt over våre forventninger. Veksten har vært formidabel, og har bare fortsatt siden lanseringen.
Kan du si noe om hvorfor dere valgte Norden som første sted å lansere SkyShowtime?
– Norden er et ekstremt viktig marked for oss. Vi var heldige som arvet et svært godt selskap, Paramount+, som opererte i Sverige, Norge, Danmark og Finland. En del av opprettelsen av dette fellesforetaket var å investere dette selskapet i SkyShowtime. Det virket som et naturlig sted å starte, å omgjøre Paramount+ til SkyShowtime – og det ga oss et veldig sterkt utgangspunkt. Arven av dette selskapet var en grunnene til at vi ville lansere strømmetjenesten i Norden først.
Fasaden på Paramount-studioene – der så mye av den klassiske filmarven fra Hollywood er spilt inn.
Strømming i en «tidlig fase».
Hvordan ser du for deg fremtiden for strømmetjenestene? Det er jo nå nokså mange av dem, men også sammenslåinger, noe dere selv er et eksempel på – samtidig som folks økonomi vel setter en grense for hvor mange tjenester de vil abonnere på?
– Som bransje er strømming fortsatt i en veldig tidlig fase. Den er bare rundt 15 år gammel, som var da Netflix lanserte en strømmetjeneste. Jeg tror vi vil se stadig mer strømming, det er stadig betydelig vekst å hente, men det kan også komme en del konsolideringer. Mediebransjens historie er en historie om konsolidering – selskaper slås sammen, bryter ut i nye selskaper, slås sammen igjen i nye konstellasjoner. Men jeg tror også at markedet fortsatt er helt åpent. Igjen, det er fortsatt veldig tidlig. Jeg liker å si at 15 år etter fjernsynet kom, var det neppe noen som sa «Nå er det nok kanaler. Vi har bare fem, og det holder.» TV fortsatte å vokse. I USA gikk det fra tre kanaler til 10, 15 og 500. Jeg tror ikke vi vil se strømmetjenestene øke til samme antall, men det vil fortsatt være vekst. Og jeg tror det er god plass i markedet for at vi kan være virkelig konkurransedyktige.
Ikke desto mindre ser man at Netflix er i nedgang nå, og HBO la nylig ned sine lokale produksjoner i Norden. Så det er visse signaler i motsatt retning. Men det bekymrer deg ikke?
– Jeg vil si at det amerikanske narrativet ikke er det europeiske narrativet. Ofte fokuserer folk på hva som skjer i USA og tror det betyr at det samme skjer globalt. USA er et modent marked for strømming. I våre markeder er det fortsatt vekst å hente. Jeg tror det faktum at vi forplikter oss til lokal programmering, sier mye om hvor dedikerte vi er til disse markedene, i motsetning til våre konkurrenter. Faktisk ser vi på det som en mulighet at andre trekker seg ut mens vi går inn og forplikter oss.
Mer generelt, hva vil du si er nøkkelfaktorene for en vellykket strømmetjenestene? Et aspekt er formodentlig å ha en omfattende katalog og attraktive nye produksjoner, og pris har naturligvis betydning, men jeg antar det også handler om å skape en identitet for strømmetjenesten?
– Det handler om historiefortelling, å levere disse fortellingene. Vi starter alltid der. Det handler også om å levere noe av verdi. Om du kan tilby alt det sterke innholdet samt en flott opplevelse fra et produktperspektiv til en gunstig pris. Det er hva vi primært fokuserer på. I den forbindelse er det også viktig å nevne at en av de store tingene som ble inkludert i fellesforetaket, er teknologien. SkyShowtime er bygget på Peacock-plattformen, Peacocks teknologi-stakk. Det er en av de mest stabile og skalerbare strømmeplattformene der ute. I USA strømmet de OL og Super Bowl, to av de største sportsbegivenhetene i verden, samme kveld – helt uten problemer. Og alt vi gjør er fokusert på disse markedene, også på produktsiden. Plattformen med alt innhold kommer til å være tilgjengelig på 18 forskjellige språk, gjennom undertekster eller dubbet. Det skiller oss ut.