– Bransjen tviholder på kinoformatet (+)

– Bransjen tviholder på kinoformatet (+)

Motstanden overfor nye plattformer gjør det vanskelig å lage noe annet enn superkommersielle filmer, mener produsent Håkon Øverås, som i år er aktuell med ”Ut og stjæle hester”,”Spionen” og Roy Anderssons nye film ”Om det oändliga”. Den første havnet i hovedkonkurransen på Berlinalen, de andre sikter mot Venezia og Toronto. Her forteller han om de svært ulike produksjonene, og hvorfor plattformnøytralitet er så avgjørende.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på en lang rekke nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste uke.
 

Hvis du har abonnert på magasinet, skal du ha fått tilsendt informasjon om hvordan du kan overføre ditt abonnement til digitalt format.
 

Har du ikke fått dette, ta kontakt med oss på e-post: abonnement@rushprint.no
 

LOGG INN RUSHPRINT ABONNEMENT

Motstanden overfor nye plattformer gjør det vanskelig å lage noe annet enn superkommersielle filmer, mener produsent Håkon Øverås, som i år er aktuell med ”Ut og stjæle hester”,”Spionen” og Roy Anderssons nye film ”Om det oändliga”. Den første havnet i hovedkonkurransen på Berlinalen, de andre sikter mot Venezia og Toronto. Her forteller han om de svært ulike produksjonene, og hvorfor plattformnøytralitet er så avgjørende.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på en lang rekke nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste uke.
 
Hvis du har abonnert på magasinet, skal du ha fått tilsendt informasjon om hvordan du kan overføre ditt abonnement til digitalt format.
 
Har du ikke fått dette, ta kontakt med oss på e-post: abonnement@rushprint.no
 

LOGG INN RUSHPRINT ABONNEMENT

– Bransjen tviholder på kinoformatet (+)

– Bransjen tviholder på kinoformatet (+)

Motstanden overfor nye plattformer gjør det vanskelig å lage noe annet enn superkommersielle filmer, mener produsent Håkon Øverås, som i år er aktuell med ”Ut og stjæle hester”,”Spionen” og Roy Anderssons nye film ”Om det oändliga”. Den første havnet i hovedkonkurransen på Berlinalen, de andre sikter mot Venezia og Toronto. Her forteller han om de svært ulike produksjonene, og hvorfor plattformnøytralitet er så avgjørende.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på en lang rekke nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste uke.
 

Hvis du har abonnert på magasinet, skal du ha fått tilsendt informasjon om hvordan du kan overføre ditt abonnement til digitalt format.
 

Har du ikke fått dette, ta kontakt med oss på e-post: abonnement@rushprint.no
 

LOGG INN RUSHPRINT ABONNEMENT

Motstanden overfor nye plattformer gjør det vanskelig å lage noe annet enn superkommersielle filmer, mener produsent Håkon Øverås, som i år er aktuell med ”Ut og stjæle hester”,”Spionen” og Roy Anderssons nye film ”Om det oändliga”. Den første havnet i hovedkonkurransen på Berlinalen, de andre sikter mot Venezia og Toronto. Her forteller han om de svært ulike produksjonene, og hvorfor plattformnøytralitet er så avgjørende.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på en lang rekke nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste uke.
 
Hvis du har abonnert på magasinet, skal du ha fått tilsendt informasjon om hvordan du kan overføre ditt abonnement til digitalt format.
 
Har du ikke fått dette, ta kontakt med oss på e-post: abonnement@rushprint.no
 

LOGG INN RUSHPRINT ABONNEMENT

MENY