– Bransjen tviholder på kinoformatet (+)

– Bransjen tviholder på kinoformatet (+)

Motstanden overfor nye plattformer gjør det vanskelig å lage noe annet enn superkommersielle filmer, mener produsent Håkon Øverås, som i år er aktuell med ”Ut og stjæle hester”,”Spionen” og Roy Anderssons nye film ”Om det oändliga”. Den første havnet i hovedkonkurransen på Berlinalen, de andre sikter mot Venezia og Toronto. Her forteller han om de svært ulike produksjonene, og hvorfor plattformnøytralitet er så avgjørende.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement. ABONNEMENT LOGG INN

Motstanden overfor nye plattformer gjør det vanskelig å lage noe annet enn superkommersielle filmer, mener produsent Håkon Øverås, som i år er aktuell med ”Ut og stjæle hester”,”Spionen” og Roy Anderssons nye film ”Om det oändliga”. Den første havnet i hovedkonkurransen på Berlinalen, de andre sikter mot Venezia og Toronto. Her forteller han om de svært ulike produksjonene, og hvorfor plattformnøytralitet er så avgjørende.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement.

ABONNEMENT LOGG INN

– Bransjen tviholder på kinoformatet (+)

– Bransjen tviholder på kinoformatet (+)

Motstanden overfor nye plattformer gjør det vanskelig å lage noe annet enn superkommersielle filmer, mener produsent Håkon Øverås, som i år er aktuell med ”Ut og stjæle hester”,”Spionen” og Roy Anderssons nye film ”Om det oändliga”. Den første havnet i hovedkonkurransen på Berlinalen, de andre sikter mot Venezia og Toronto. Her forteller han om de svært ulike produksjonene, og hvorfor plattformnøytralitet er så avgjørende.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement. ABONNEMENT LOGG INN

Motstanden overfor nye plattformer gjør det vanskelig å lage noe annet enn superkommersielle filmer, mener produsent Håkon Øverås, som i år er aktuell med ”Ut og stjæle hester”,”Spionen” og Roy Anderssons nye film ”Om det oändliga”. Den første havnet i hovedkonkurransen på Berlinalen, de andre sikter mot Venezia og Toronto. Her forteller han om de svært ulike produksjonene, og hvorfor plattformnøytralitet er så avgjørende.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement.

ABONNEMENT LOGG INN

MENY