Nora Ibrahim går fra stillingen som redaksjonssjef I NRK P3 for å bli utviklingssjef i The Oslo Company.
Den nye dramaboomen har gjort de beste dramahodene etterspurt og stadig nye selskaper melder seg på i konkurransen. Nå har det relativt ferske selskapet The Oslo Company sikret seg NRKs Nora Ibrahim fra og med høsten. Hun har siden i fjor høst vært konstituert redaksjonssjef i P3 tv i NRK, og har tidligere blant annet produsert ”Faten tar valget» og dramaserien «17», en serie om somaliske ungdommer i Groruddalen.
I august begynner hun som utviklingssjef for «scripted og non-scripted» i selskapet som ble startet av reklame- og tv-toppene Christian Steen og Trond Kvernstrøm.
– Utvikling er noe jeg har drevet mye med i NRK og P3. Der har vi sjelden sesong to av noe, så det har vært konstant utvikling. Det er noe jeg brenner for – og dette selskapet er veldig spennende, sier hun til Dagens Næringsliv.
Til Oslo Company skal hun ifølge DN ta med seg metodikken bak NRKs ungdomssuksesser de siste årene: Grundig research og haugevis av intervjuer med publikum og målgruppene man lager serier for, står i sentrum i konseptutviklingen.
Da Rushprint intervjuet Ibrahim for en måned siden, gikk hun i dybden av sin metodikk for våre lesere. Særlig arbeidet med å bli kjent med målgruppen har stått sentralt.
– Det viktigste lærdommen har vært å ta målgruppa på alvor. Å kjenne hvem man forteller til, og hva de har behov for. Det er da serien blir viktig for dem – når den dekker noen behov, og gir dem noen verktøy for å håndtere livene sine på en bedre måte. Da gjelder det å vite, ikke å anta. Man skal ikke anta hvordan unge folk oppfører seg, man skal finne ut av det!
– Sånn har P3 og NRK Super også jobbet med Mia, Sara, Jenter og Skam. Vi har den samme holdningen til alt her i P3, inkludert dokumentarseriene våre.
Den nye dramaboomen har gjort de beste dramahodene etterspurt og stadig nye selskaper melder seg på i konkurransen. Nå har det relativt ferske selskapet The Oslo Company sikret seg NRKs Nora Ibrahim fra og med høsten. Hun har siden i fjor høst vært konstituert redaksjonssjef i P3 tv i NRK, og har tidligere blant annet produsert ”Faten tar valget» og dramaserien «17», en serie om somaliske ungdommer i Groruddalen.
I august begynner hun som utviklingssjef for «scripted og non-scripted» i selskapet som ble startet av reklame- og tv-toppene Christian Steen og Trond Kvernstrøm.
– Utvikling er noe jeg har drevet mye med i NRK og P3. Der har vi sjelden sesong to av noe, så det har vært konstant utvikling. Det er noe jeg brenner for – og dette selskapet er veldig spennende, sier hun til Dagens Næringsliv.
Til Oslo Company skal hun ifølge DN ta med seg metodikken bak NRKs ungdomssuksesser de siste årene: Grundig research og haugevis av intervjuer med publikum og målgruppene man lager serier for, står i sentrum i konseptutviklingen.
Da Rushprint intervjuet Ibrahim for en måned siden, gikk hun i dybden av sin metodikk for våre lesere. Særlig arbeidet med å bli kjent med målgruppen har stått sentralt.
– Det viktigste lærdommen har vært å ta målgruppa på alvor. Å kjenne hvem man forteller til, og hva de har behov for. Det er da serien blir viktig for dem – når den dekker noen behov, og gir dem noen verktøy for å håndtere livene sine på en bedre måte. Da gjelder det å vite, ikke å anta. Man skal ikke anta hvordan unge folk oppfører seg, man skal finne ut av det!
– Sånn har P3 og NRK Super også jobbet med Mia, Sara, Jenter og Skam. Vi har den samme holdningen til alt her i P3, inkludert dokumentarseriene våre.