Om regissører som vil for mye (+)

Om regissører som vil for mye (+)

”Regissøren blir ofte blind i forhold til eget stoff. Mitt største bidrag i denne fasen er å finne intensjonen som materialet speiler, uavhengig av utgangspunktet”, sier Robert Stengård, som har klippet kritikerroste filmer som Dugma og Barneraneren. I denne samtalen med Jan Toreg forteller han om samarbeidet med regissøren, bruk av klippemanus og hvordan han søker en emosjonell dramaturgi.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement. ABONNEMENT LOGG INN

”Regissøren blir ofte blind i forhold til eget stoff. Mitt største bidrag i denne fasen er å finne intensjonen som materialet speiler, uavhengig av utgangspunktet”, sier Robert Stengård, som har klippet kritikerroste filmer som Dugma og Barneraneren. I denne samtalen med Jan Toreg forteller han om samarbeidet med regissøren, bruk av klippemanus og hvordan han søker en emosjonell dramaturgi.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement.

ABONNEMENT LOGG INN

Om regissører som vil for mye (+)

Om regissører som vil for mye (+)

”Regissøren blir ofte blind i forhold til eget stoff. Mitt største bidrag i denne fasen er å finne intensjonen som materialet speiler, uavhengig av utgangspunktet”, sier Robert Stengård, som har klippet kritikerroste filmer som Dugma og Barneraneren. I denne samtalen med Jan Toreg forteller han om samarbeidet med regissøren, bruk av klippemanus og hvordan han søker en emosjonell dramaturgi.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement. ABONNEMENT LOGG INN

”Regissøren blir ofte blind i forhold til eget stoff. Mitt største bidrag i denne fasen er å finne intensjonen som materialet speiler, uavhengig av utgangspunktet”, sier Robert Stengård, som har klippet kritikerroste filmer som Dugma og Barneraneren. I denne samtalen med Jan Toreg forteller han om samarbeidet med regissøren, bruk av klippemanus og hvordan han søker en emosjonell dramaturgi.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement.

ABONNEMENT LOGG INN

MENY