Marianne Hjerpseth er ansatt som ny lanseringskonsulent i Norsk Filminstitutt.
Marianne Hjerpseth er ansatt som ny lanseringskonsulent i Norsk Filminstitutt.
NFI melder i en pressemelding at de har ansatt Marianne Hjerpseth i en nyopprettet stilling som lanseringskonsulent for spillefilm innland.
– Vi er svært glade for at Marianne Hjerpseth takket ja til stillingen som lanseringskonsulent, og ser frem til å kunne bruke hennes kunnskap om det norske markedet når hun tiltrer etter nyttår. Med Marianne på laget kan vi tilby bransjen en helhetlig rådgivningstjeneste for lanseringen av norske filmer i inn- og utland, sier Stine Helgeland, avdelingsdirektør Lansering i Norsk filminstitutt.
Marianne Hjerpseth har jobbet som medierådgiver. I de senere årene har hun jobbet i store mediehus som AS Fire Store og Dagbladet som Senior markedsanalytiker. Hun har også to års arbeidserfaring som prosjektleder for nordisk-tyske EU-prosjekter ved IWPU, Wolfen i Tyskland. Hjerpseth er utdannet siviløkonom og har en master i merkevareledelse fra Norges Handelshøyskole.
Som lanseringskonsulent skal hun vurdere og innstille lanseringstilskudd til kinofilm i Norge sammen med produksjonsrådgiver, samt være rådgiver for norske produsenter som skal lansere sine filmer i det norske markedet. Hun vil også ha prosjektlederansvar for filminstituttets profileringstiltak på området.
Marianne Hjerpseth er ansatt som ny lanseringskonsulent i Norsk Filminstitutt.
NFI melder i en pressemelding at de har ansatt Marianne Hjerpseth i en nyopprettet stilling som lanseringskonsulent for spillefilm innland.
– Vi er svært glade for at Marianne Hjerpseth takket ja til stillingen som lanseringskonsulent, og ser frem til å kunne bruke hennes kunnskap om det norske markedet når hun tiltrer etter nyttår. Med Marianne på laget kan vi tilby bransjen en helhetlig rådgivningstjeneste for lanseringen av norske filmer i inn- og utland, sier Stine Helgeland, avdelingsdirektør Lansering i Norsk filminstitutt.
Marianne Hjerpseth har jobbet som medierådgiver. I de senere årene har hun jobbet i store mediehus som AS Fire Store og Dagbladet som Senior markedsanalytiker. Hun har også to års arbeidserfaring som prosjektleder for nordisk-tyske EU-prosjekter ved IWPU, Wolfen i Tyskland. Hjerpseth er utdannet siviløkonom og har en master i merkevareledelse fra Norges Handelshøyskole.
Som lanseringskonsulent skal hun vurdere og innstille lanseringstilskudd til kinofilm i Norge sammen med produksjonsrådgiver, samt være rådgiver for norske produsenter som skal lansere sine filmer i det norske markedet. Hun vil også ha prosjektlederansvar for filminstituttets profileringstiltak på området.
Legg igjen en kommentar