GET styrker satsingen på norsk film

GET styrker satsingen på norsk film

GET går bl.a inn i den norske filmen Richard Storken (foto)

Get har kjøpt rettigheter til en rekke norske spillefilmer og dokumentarer, og inkluderer nå dette i tv-tilbudet til alle kunder, melder bredbåndsleverandøren i en pressemelding.

Get har inngått et samarbeid med filmdistribusjonsselskapet Euforia Film om kjøpet av rettigheter til norske filmer som nå inkluderes i tv-tilbudet.

1,3 millioner nordmenn får fri tilgang til filmer som Grand Hotel, Kongen av Bastøy, 90 minutter, Kong Curling og Brødre. I tillegg har Get kjøpt rettighetene til Erik Poppes Oslo-trilogi (Schpaa, Hawaii, Oslo og De usynlige) og til en rekke anerkjente og prisbelønte norske dokumentarfilmer som Gets tv-kunder også får fri tilgang til. Dette tilbudet vil inkludere 30 norske titler, og flere vil sannsynligvis komme i løpet av kort tid.

Get har også gått inn i den norske filmen Richard Storken, kunne Vibeke Skistad i Euforia film melde på NFIs seminar om medfinansiering på filmfeltet i dag.

– Get vil fremme norsk innhold på sine plattformer, og bidra til at utvikling for norske filmer, dokumentarer og tv-serier styrkes. Samtidig utvikler vi nye og innovative distribusjonsformer som gjør at publikum kan se norsk innhold hvor og når de ønsker – samlet – på en enkel måte, sier produkt- og innholdsdirektør i Get, Torbjørn Aamodt.

Brukerne kan velge om de vil se det nye norske innholdet på Getboksen eller gjennom Gets egen strømmetjeneste på nettbrett og smarttelefoner.

– Vi er svært glade for at Get nå går foran og løfter frem og synliggjør norsk innhold. Vi har sett at en del utenlandske aktører nedprioriter norsk film, og det er derfor helt avgjørende at store leverandører som Get fokuserer på lokalt innhold, så de ikke forsvinner for publikum, sier Skistad..

Skistad legger til at tallene har gått i været etter at filmene ble tilgjengeliggjort for abonnentene:

– Seertallene har mangedoblet seg, og noen av filmene kommer i løpet av året til å bli sett av like mange eller flere på Get, enn totalt på kino. Filmer som hadde veldig få seere per måned før avtalen ble inngått, har hatt flere tusen i løpet av kort tid. Det sier alt om hvor viktig synlighet og tilgjengelighet er, sier Skistad.

GET styrker satsingen på norsk film

GET styrker satsingen på norsk film

GET går bl.a inn i den norske filmen Richard Storken (foto)

Get har kjøpt rettigheter til en rekke norske spillefilmer og dokumentarer, og inkluderer nå dette i tv-tilbudet til alle kunder, melder bredbåndsleverandøren i en pressemelding.

Get har inngått et samarbeid med filmdistribusjonsselskapet Euforia Film om kjøpet av rettigheter til norske filmer som nå inkluderes i tv-tilbudet.

1,3 millioner nordmenn får fri tilgang til filmer som Grand Hotel, Kongen av Bastøy, 90 minutter, Kong Curling og Brødre. I tillegg har Get kjøpt rettighetene til Erik Poppes Oslo-trilogi (Schpaa, Hawaii, Oslo og De usynlige) og til en rekke anerkjente og prisbelønte norske dokumentarfilmer som Gets tv-kunder også får fri tilgang til. Dette tilbudet vil inkludere 30 norske titler, og flere vil sannsynligvis komme i løpet av kort tid.

Get har også gått inn i den norske filmen Richard Storken, kunne Vibeke Skistad i Euforia film melde på NFIs seminar om medfinansiering på filmfeltet i dag.

– Get vil fremme norsk innhold på sine plattformer, og bidra til at utvikling for norske filmer, dokumentarer og tv-serier styrkes. Samtidig utvikler vi nye og innovative distribusjonsformer som gjør at publikum kan se norsk innhold hvor og når de ønsker – samlet – på en enkel måte, sier produkt- og innholdsdirektør i Get, Torbjørn Aamodt.

Brukerne kan velge om de vil se det nye norske innholdet på Getboksen eller gjennom Gets egen strømmetjeneste på nettbrett og smarttelefoner.

– Vi er svært glade for at Get nå går foran og løfter frem og synliggjør norsk innhold. Vi har sett at en del utenlandske aktører nedprioriter norsk film, og det er derfor helt avgjørende at store leverandører som Get fokuserer på lokalt innhold, så de ikke forsvinner for publikum, sier Skistad..

Skistad legger til at tallene har gått i været etter at filmene ble tilgjengeliggjort for abonnentene:

– Seertallene har mangedoblet seg, og noen av filmene kommer i løpet av året til å bli sett av like mange eller flere på Get, enn totalt på kino. Filmer som hadde veldig få seere per måned før avtalen ble inngått, har hatt flere tusen i løpet av kort tid. Det sier alt om hvor viktig synlighet og tilgjengelighet er, sier Skistad.

MENY