Belyser bruddet med Produsentforeningen

Strix Television står bak 'Farmen'-konseptet.
Strix Television står bak ‘Farmen’-konseptet.

I går ble det klart at de seks største tv-produksjonsselskapene melder seg ut av sin egen interesseorganisasjon, Produsentforeningen, for å gå inn i NHO.

Til Kampanje forteller viseadministrerende direktør i Strix Television, Hans Peter Hognestad, at prosessen med å bryte med Produsentforeningen har pågått i mer eller mindre to år, og at bruddet ikke primært handler om økonomi.

– Dette har vært en lengre prosess for oss hvor vi har sett at vårt fokus går mer i retning av næring enn kultur, og Produsentforeningen dekker et veldig bredt interesseområde, fra spillefilm, til reklamefilm, dokumentarer og spill, i tillegg til tv-underholdningsproduksjon.

– Det handler i første omgang ikke om økonomi, men om interesseorganisasjonsbiten, legger han til.

På spørsmål om hva de håper å kunne oppnå i NHO kontra Produsentforeningen, håper Hognestad at de vil bli sett på som en større næringspolitisk aktør.

– Det har vi ikke prøvd ennå, men jeg tror og håper at påvirkningen til våre kunder vil styrkes gjennom rammevilkår i form av felles front mot næringen. Jeg håper også at vi på politisk nivå vil bli sett på som en større næringspolitisk aktør enn kanskje Produsentforeningen har fått til, og at vi kommer inn i et større system med mer erfaring med å ta arbeidsgiveransvaret på alvor.

Kilde: Kampanje.com

Belyser bruddet med Produsentforeningen

Strix Television står bak 'Farmen'-konseptet.
Strix Television står bak ‘Farmen’-konseptet.

I går ble det klart at de seks største tv-produksjonsselskapene melder seg ut av sin egen interesseorganisasjon, Produsentforeningen, for å gå inn i NHO.

Til Kampanje forteller viseadministrerende direktør i Strix Television, Hans Peter Hognestad, at prosessen med å bryte med Produsentforeningen har pågått i mer eller mindre to år, og at bruddet ikke primært handler om økonomi.

– Dette har vært en lengre prosess for oss hvor vi har sett at vårt fokus går mer i retning av næring enn kultur, og Produsentforeningen dekker et veldig bredt interesseområde, fra spillefilm, til reklamefilm, dokumentarer og spill, i tillegg til tv-underholdningsproduksjon.

– Det handler i første omgang ikke om økonomi, men om interesseorganisasjonsbiten, legger han til.

På spørsmål om hva de håper å kunne oppnå i NHO kontra Produsentforeningen, håper Hognestad at de vil bli sett på som en større næringspolitisk aktør.

– Det har vi ikke prøvd ennå, men jeg tror og håper at påvirkningen til våre kunder vil styrkes gjennom rammevilkår i form av felles front mot næringen. Jeg håper også at vi på politisk nivå vil bli sett på som en større næringspolitisk aktør enn kanskje Produsentforeningen har fått til, og at vi kommer inn i et større system med mer erfaring med å ta arbeidsgiveransvaret på alvor.

Kilde: Kampanje.com

MENY