“Adjø, Montebello” forhåndssolgte ti tusen billetter første døgnet

“Adjø, Montebello” forhåndssolgte ti tusen billetter første døgnet

Som vi har meldt om tidligere får Karpe Diems konsertfilm Adjø, Montebello en uvanlig lansering på norske kinoer over fire dager i desember. Denne lanseringsmodellen har ikke vært forsøkt tidligere, men distributør Euforia har hatt stor tro på Karpe Diem-fansens evne til å respondere rask.

Og det har de gjort: Da billettsalget til filmen startet i går, opplevde kinoene en voldsom pågang, melder Euforia.

Programdirektør Christin Berg i Nordisk Film Kino bekrefter at hun ikke har opplevd maken:

– Vi har aldri sett noen handle så raskt – ja, så raskt at systemet vårt brøt sammen da vi åpnet billettsalget! På ett døgn solgte Nordisk Film Kino mer enn ti tusen billetter. Det er flere enn Star Wars: The Last Jedi seks dager. Og Star Wars er en typisk forsalgsfilm, og har også svært gode tall.

Film- og markedssjef Mari Haugen i Trondheim kino melder også om et kinosug av de sjeldne.

– Vi solgte tusen billetter på et kvarter, det er ny rekord for Trondheim kino. Og allerede har vi passert imponerende 2500 billetter. Vi gleder oss stort til å gi fansen en felles Karpe Diem-opplevelse foran det store lerretet, i gode seter, med super lyd, den helga i desember.

Da Rushprint intervjuet Euforias Vibeke Skistad denne uken fortalte hun om nødvendigheten av å tenke annerledes på dette prosjektet.

– Sannsynligheten for at et slikt filmprosjekt skal klare å trekke publikum på kino over flere uker, og ikke minst, lykkes i å få kinooppsetninger over hele landet, er ikke veldig stor. Derfor var det avgjørende å tenke helt annerledes. Ved å ”snu på flisa” og tenke annerledes og langt mer ”hektisk, heftig og begeistret” hva gjelder lanseringen, tror vi denne filmen har langt bedre forutsetninger for å gjøre det bra. Vi får også veldig gode tilbakemeldinger på dette fra kinoene. Og det er virkelig en ”stort lerret-film”, med heftige konsertopptak og generelt høy production value. Og jeg kan garantere at dette blir heftig, jeg har aldri sett noe som ligner.

Les mer om den spesielle lanseringsstrategien bak Adjø, Montebello

“Adjø, Montebello” forhåndssolgte ti tusen billetter første døgnet

“Adjø, Montebello” forhåndssolgte ti tusen billetter første døgnet

Som vi har meldt om tidligere får Karpe Diems konsertfilm Adjø, Montebello en uvanlig lansering på norske kinoer over fire dager i desember. Denne lanseringsmodellen har ikke vært forsøkt tidligere, men distributør Euforia har hatt stor tro på Karpe Diem-fansens evne til å respondere rask.

Og det har de gjort: Da billettsalget til filmen startet i går, opplevde kinoene en voldsom pågang, melder Euforia.

Programdirektør Christin Berg i Nordisk Film Kino bekrefter at hun ikke har opplevd maken:

– Vi har aldri sett noen handle så raskt – ja, så raskt at systemet vårt brøt sammen da vi åpnet billettsalget! På ett døgn solgte Nordisk Film Kino mer enn ti tusen billetter. Det er flere enn Star Wars: The Last Jedi seks dager. Og Star Wars er en typisk forsalgsfilm, og har også svært gode tall.

Film- og markedssjef Mari Haugen i Trondheim kino melder også om et kinosug av de sjeldne.

– Vi solgte tusen billetter på et kvarter, det er ny rekord for Trondheim kino. Og allerede har vi passert imponerende 2500 billetter. Vi gleder oss stort til å gi fansen en felles Karpe Diem-opplevelse foran det store lerretet, i gode seter, med super lyd, den helga i desember.

Da Rushprint intervjuet Euforias Vibeke Skistad denne uken fortalte hun om nødvendigheten av å tenke annerledes på dette prosjektet.

– Sannsynligheten for at et slikt filmprosjekt skal klare å trekke publikum på kino over flere uker, og ikke minst, lykkes i å få kinooppsetninger over hele landet, er ikke veldig stor. Derfor var det avgjørende å tenke helt annerledes. Ved å ”snu på flisa” og tenke annerledes og langt mer ”hektisk, heftig og begeistret” hva gjelder lanseringen, tror vi denne filmen har langt bedre forutsetninger for å gjøre det bra. Vi får også veldig gode tilbakemeldinger på dette fra kinoene. Og det er virkelig en ”stort lerret-film”, med heftige konsertopptak og generelt høy production value. Og jeg kan garantere at dette blir heftig, jeg har aldri sett noe som ligner.

Les mer om den spesielle lanseringsstrategien bak Adjø, Montebello

MENY