A24 inngår samarbeid med Nordisk Film.

A24 inngår samarbeid med Nordisk Film.

Den nyskapende produsenten A24 har inngått strategisk partnerskap med Nordisk Film om distribusjon av sine filmer i Norden.

Foto fra «I saw the TV glow» – en av A24s kritikersuksesser fra i fjor.

Fra og med 2025 vil Nordisk Film håndtere distribusjonen av A24s filmer i Norden. Det melder den norske distributøren.

Produksjonsselskapet A24 ble grunnlagt i New York i 2012 og har siden opparbeidet et bibliotek med over 150 filmer og 50 TV-serier. Blant de finner vi 18 vinnere av Oscarpriser, 14 Golden Globes og 18 Emmys.

Selskapet er kanskje mest kjent for suksesser som Everything Everywhere All at Once, Moonlight, Civil War og Uncut Gems , samt TV-suksesser som Euphoria, Beef, The Sympathizer og Ramy. Selskapet har også fått en trofast fanskare ved å fornye horrorsjangeren gjennom filmer som Hereditary, It Comes at Night, The Killing of a Sacred Deer, Men, Under the Skin og The Witch.

Nordisk Film Distribusjon har inngått et strategisk partnerskap med A24 som gjør selskapet til den primære distributøren av A24s filmer i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

De første filmene som omfattes av avtalen, er Josh Safdies komedie Marty Supreme med Timothée Chalamet, Benny Safdies sportsdrama The Smashing Machine med Dwayne Johnson og Emily Blunt, Mark Anthony Gordons horror thriller Opus med Ayo Edeberi og John Malkovich, Alex Garlands actionfilm Warfare med Will Poulter og Cosmo Jarvis, Alex Scharfmans komedie-thriller Death of a Unicorne med Paul Rudd og Jenna Ortega og Ari Asters thriller Eddington med Joaquin Phoenix, Pedro Pascal, Emma Stone og Austin Butler, som alle vil bli distribuert av Nordisk Film i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

– A24 står bak noen av de mest innovative og kunstnerisk sterke filmene de senere årene, og vi gleder oss til å bringe dem til det nordiske markedet. Nordisk Films ambisjon er servere publikum det beste av både lokale og internasjonale filmer, og vi tror at A24s filmer er en perfekt match for å begeistre og underholde det nordiske publikumet, sier Kenneth Wiberg, Senior Vice President hos Nordisk Film.

A24 inngår samarbeid med Nordisk Film.

A24 inngår samarbeid med Nordisk Film.

Den nyskapende produsenten A24 har inngått strategisk partnerskap med Nordisk Film om distribusjon av sine filmer i Norden.

Foto fra «I saw the TV glow» – en av A24s kritikersuksesser fra i fjor.

Fra og med 2025 vil Nordisk Film håndtere distribusjonen av A24s filmer i Norden. Det melder den norske distributøren.

Produksjonsselskapet A24 ble grunnlagt i New York i 2012 og har siden opparbeidet et bibliotek med over 150 filmer og 50 TV-serier. Blant de finner vi 18 vinnere av Oscarpriser, 14 Golden Globes og 18 Emmys.

Selskapet er kanskje mest kjent for suksesser som Everything Everywhere All at Once, Moonlight, Civil War og Uncut Gems , samt TV-suksesser som Euphoria, Beef, The Sympathizer og Ramy. Selskapet har også fått en trofast fanskare ved å fornye horrorsjangeren gjennom filmer som Hereditary, It Comes at Night, The Killing of a Sacred Deer, Men, Under the Skin og The Witch.

Nordisk Film Distribusjon har inngått et strategisk partnerskap med A24 som gjør selskapet til den primære distributøren av A24s filmer i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

De første filmene som omfattes av avtalen, er Josh Safdies komedie Marty Supreme med Timothée Chalamet, Benny Safdies sportsdrama The Smashing Machine med Dwayne Johnson og Emily Blunt, Mark Anthony Gordons horror thriller Opus med Ayo Edeberi og John Malkovich, Alex Garlands actionfilm Warfare med Will Poulter og Cosmo Jarvis, Alex Scharfmans komedie-thriller Death of a Unicorne med Paul Rudd og Jenna Ortega og Ari Asters thriller Eddington med Joaquin Phoenix, Pedro Pascal, Emma Stone og Austin Butler, som alle vil bli distribuert av Nordisk Film i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

– A24 står bak noen av de mest innovative og kunstnerisk sterke filmene de senere årene, og vi gleder oss til å bringe dem til det nordiske markedet. Nordisk Films ambisjon er servere publikum det beste av både lokale og internasjonale filmer, og vi tror at A24s filmer er en perfekt match for å begeistre og underholde det nordiske publikumet, sier Kenneth Wiberg, Senior Vice President hos Nordisk Film.

MENY