Eirik Tveitens nye kortfilm vant Oscar-kvalifiserende pris.

Eirik Tveitens nye kortfilm vant Oscar-kvalifiserende pris.

Eirik Tveitens nye kortfilm «Camping in Paradise» har vunnet den Oscar-kvalifiserende kortfilmprisen ved Santa Fe International Film Festival i USA.  Vil teamet bak filmen kunne gjenta suksessen med Oscar-nominasjonen for «Nattrikken»?

Eirik Tveitens nye kortfilm Camping in Paradise har vunnet den Oscar-kvalifiserende juryprisen for beste narrative kortfilm ved Santa Fe International Film Festival i USA.

Tveiten har regi og manus på filmen. Han ble som kjent nominert til Oscar for sin forrige kortfilm Nattrikken, som vant prisen for beste kortfilm på Tribeca og etter hvert gikk videre til en Oscar-nominasjon. Camping in Paradise har tidligere vunnet publikumsprisen og kritikerprisen ved Annapolis filmfestival i USA. Om den kommer med i det endelige nominasjonsheatet for Oscar blir ikke klart før i januar.

Camping in Paradise er en komedie om en kvinne og en mann som blir stående fast på et jorde etter å ha kjørt av veien. Paret blir tvunget til å tilbringe en natt i høyst uvante omgivelser, som bringer uønskede følelser opp til overflaten. Filmen er produsert av Cylinder Production ved Gaute Lid Larssen og Heidi Arnesen. I sentrale roller møter vi Espen Alknes, Oddrun Valestrand, Mona Grenne og Stig Henrik Hoff. Foto er ved Torstein Nodland.

Om handlingen skriver produsenten:

«Et kjærestepar på tur må ufrivillig tilbringe natten i en natursutcamping. Fortellingen har fokus på intimitetsangst og seksualiserte fobier. Historien avslører ikke bare hovedpersonen (Rasmus) med innlevelse og varmt engasjement, men sikkert også en del fordommer som bor i oss alle. Slik skaper fortellingen en stor grad av identifikasjon med publikum og er en slags kommentar til vår tids seksualisering av kropp og nakenhet. Manus formidler historien og hovedpersonene med sympati og en humoristisk innfallsvinkel. Rasmus er fortapt i sine egne begrensninger og forstår ikke at Pernille stadig tilgir, før det brått er for sent. Da står han avkledd tilbake, mer (mentalt) naken enn noen av de karakterene han støter på underveis.»

Eirik Tveitens nye kortfilm vant Oscar-kvalifiserende pris.

Eirik Tveitens nye kortfilm vant Oscar-kvalifiserende pris.

Eirik Tveitens nye kortfilm «Camping in Paradise» har vunnet den Oscar-kvalifiserende kortfilmprisen ved Santa Fe International Film Festival i USA.  Vil teamet bak filmen kunne gjenta suksessen med Oscar-nominasjonen for «Nattrikken»?

Eirik Tveitens nye kortfilm Camping in Paradise har vunnet den Oscar-kvalifiserende juryprisen for beste narrative kortfilm ved Santa Fe International Film Festival i USA.

Tveiten har regi og manus på filmen. Han ble som kjent nominert til Oscar for sin forrige kortfilm Nattrikken, som vant prisen for beste kortfilm på Tribeca og etter hvert gikk videre til en Oscar-nominasjon. Camping in Paradise har tidligere vunnet publikumsprisen og kritikerprisen ved Annapolis filmfestival i USA. Om den kommer med i det endelige nominasjonsheatet for Oscar blir ikke klart før i januar.

Camping in Paradise er en komedie om en kvinne og en mann som blir stående fast på et jorde etter å ha kjørt av veien. Paret blir tvunget til å tilbringe en natt i høyst uvante omgivelser, som bringer uønskede følelser opp til overflaten. Filmen er produsert av Cylinder Production ved Gaute Lid Larssen og Heidi Arnesen. I sentrale roller møter vi Espen Alknes, Oddrun Valestrand, Mona Grenne og Stig Henrik Hoff. Foto er ved Torstein Nodland.

Om handlingen skriver produsenten:

«Et kjærestepar på tur må ufrivillig tilbringe natten i en natursutcamping. Fortellingen har fokus på intimitetsangst og seksualiserte fobier. Historien avslører ikke bare hovedpersonen (Rasmus) med innlevelse og varmt engasjement, men sikkert også en del fordommer som bor i oss alle. Slik skaper fortellingen en stor grad av identifikasjon med publikum og er en slags kommentar til vår tids seksualisering av kropp og nakenhet. Manus formidler historien og hovedpersonene med sympati og en humoristisk innfallsvinkel. Rasmus er fortapt i sine egne begrensninger og forstår ikke at Pernille stadig tilgir, før det brått er for sent. Da står han avkledd tilbake, mer (mentalt) naken enn noen av de karakterene han støter på underveis.»

MENY