– Marianne Ihlen var ingen passiv muse. (+)

– Marianne Ihlen var ingen passiv muse. (+)

- Det er ikke så vanskelig å finne noe å identifisere seg med i Marianne Ihlen. Livet hennes handlet tidlig om det å finne sin plass som kvinne, mener Thea Sofie Loch Næss. Her forteller hun om en uvanlig opptaksfase av «So Long, Marianne» på Hydra, klisjeen om den kvinnelige muse og hvorfor det blir feil å betrakte Ihlens liv med vår tids briller - uansett hvor moderne hun var.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement. ABONNEMENT LOGG INN

– Det er ikke så vanskelig å finne noe å identifisere seg med i Marianne Ihlen. Livet hennes handlet tidlig om det å finne sin plass som kvinne, mener Thea Sofie Loch Næss. Her forteller hun om en uvanlig opptaksfase av «So Long, Marianne» på Hydra, klisjeen om den kvinnelige muse og hvorfor det blir feil å betrakte Ihlens liv med vår tids briller – uansett hvor moderne hun var.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement.

ABONNEMENT LOGG INN

– Marianne Ihlen var ingen passiv muse. (+)

– Marianne Ihlen var ingen passiv muse. (+)

- Det er ikke så vanskelig å finne noe å identifisere seg med i Marianne Ihlen. Livet hennes handlet tidlig om det å finne sin plass som kvinne, mener Thea Sofie Loch Næss. Her forteller hun om en uvanlig opptaksfase av «So Long, Marianne» på Hydra, klisjeen om den kvinnelige muse og hvorfor det blir feil å betrakte Ihlens liv med vår tids briller - uansett hvor moderne hun var.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement. ABONNEMENT LOGG INN

– Det er ikke så vanskelig å finne noe å identifisere seg med i Marianne Ihlen. Livet hennes handlet tidlig om det å finne sin plass som kvinne, mener Thea Sofie Loch Næss. Her forteller hun om en uvanlig opptaksfase av «So Long, Marianne» på Hydra, klisjeen om den kvinnelige muse og hvorfor det blir feil å betrakte Ihlens liv med vår tids briller – uansett hvor moderne hun var.

Denne saken krever abonnement. Du kan tegne års- eller månedsabonnement som gir deg tilgang på nyheter og fordypende artikler på rushprint.no hver eneste dag gjennom hele året. Les mer om våre ulike tilbud her: abonnement.

ABONNEMENT LOGG INN

MENY