«Cammo» kan få europeiske nyinnspillinger.

«Cammo» kan få europeiske nyinnspillinger.

Influencer-satiren «Cammo» kan gjenoppstå i ny språkdrakt i en rekke europeiske land.

NRK har solgt rettighetene til nyinnspillinger av Cammo til Tyskland, Frankrike, Spania, Belgia og Nederland.

Det melder NRK selv.

Det er Banijay Studios Frankrike, Studio Hamburg i Tyskland, Satisfaction Iberia i Spania, ITV i Nederland og Heartmade Media i Belgia som via Primitives, NRKs distrubitør på serien, har sikret seg rettigheter på nyinnspillinger.

– Dette er helt surrealistisk! At humoren og historien i Cammo kan treffe både spanjoler og tyskere er skikkelig gøy. Jeg gleder meg til å se hvordan de forskjellige landene tolker manus, og er så takknemlig og glad for at historien om Cammo og Kamilla potensielt skal bli fortalt til så mange millioner mennesker, sier Caroline Glomnes, serieskaper og hovedrolleinnhaver.

Den kritikerroste influencer-satiren ble sett av 700 000 seere og fikk mye skryt for sin uvanlige skildring av vennskapet mellom en fallert influencer og en kvinne med Downs. «To verdener krasjer sammen når Cammo og Kamilla, som tilsynelatende ikke har noe til felles, viser seg å være likere enn man skulle tro. De er begge lei av å bli møtt med fordommer, er sterkt tilknyttet til sine overbeskyttende mødre og det viser seg at de har samme guilty pleasure – den svenske euro dance-sensasjonen fra 90-tallet, E-type.»

Her på rushprint.no omtalte Jon Inge Faldalen de to som et tidsriktige «odd couple»:

«I komedien Cammo tvinger influenser Cammos (serieskaper Caroline Glomnes) selvbeskrevne «finans-forbi» og skatteunndragelse via NAV henne til å lede et dansekurs i hiphop (heller enn hermegåsa) for en gruppe med Downs syndrom, der hun er ærlig fordomsfull i første og andre og tredje møte med Kamilla (Katelyn Garbin), som trenger ny støttekontakt.

I et influenserunivers med David Eriksen, Debatten, Nytt på nytt og Vixen, der «tynn og digg selger» og «statements er in», blir C/Kamilla et odd couple, som speiler karakterenes og samtidens forutinntattheter og kynisme, akkompagnert av E-Type, badebasseng, smågodt, Pepsi-Max med Malibu, kroppspositivisme og annen posering, og edgy spørsmål à la «Er det digg å ha Downs?».»

«Cammo» kan få europeiske nyinnspillinger.

«Cammo» kan få europeiske nyinnspillinger.

Influencer-satiren «Cammo» kan gjenoppstå i ny språkdrakt i en rekke europeiske land.

NRK har solgt rettighetene til nyinnspillinger av Cammo til Tyskland, Frankrike, Spania, Belgia og Nederland.

Det melder NRK selv.

Det er Banijay Studios Frankrike, Studio Hamburg i Tyskland, Satisfaction Iberia i Spania, ITV i Nederland og Heartmade Media i Belgia som via Primitives, NRKs distrubitør på serien, har sikret seg rettigheter på nyinnspillinger.

– Dette er helt surrealistisk! At humoren og historien i Cammo kan treffe både spanjoler og tyskere er skikkelig gøy. Jeg gleder meg til å se hvordan de forskjellige landene tolker manus, og er så takknemlig og glad for at historien om Cammo og Kamilla potensielt skal bli fortalt til så mange millioner mennesker, sier Caroline Glomnes, serieskaper og hovedrolleinnhaver.

Den kritikerroste influencer-satiren ble sett av 700 000 seere og fikk mye skryt for sin uvanlige skildring av vennskapet mellom en fallert influencer og en kvinne med Downs. «To verdener krasjer sammen når Cammo og Kamilla, som tilsynelatende ikke har noe til felles, viser seg å være likere enn man skulle tro. De er begge lei av å bli møtt med fordommer, er sterkt tilknyttet til sine overbeskyttende mødre og det viser seg at de har samme guilty pleasure – den svenske euro dance-sensasjonen fra 90-tallet, E-type.»

Her på rushprint.no omtalte Jon Inge Faldalen de to som et tidsriktige «odd couple»:

«I komedien Cammo tvinger influenser Cammos (serieskaper Caroline Glomnes) selvbeskrevne «finans-forbi» og skatteunndragelse via NAV henne til å lede et dansekurs i hiphop (heller enn hermegåsa) for en gruppe med Downs syndrom, der hun er ærlig fordomsfull i første og andre og tredje møte med Kamilla (Katelyn Garbin), som trenger ny støttekontakt.

I et influenserunivers med David Eriksen, Debatten, Nytt på nytt og Vixen, der «tynn og digg selger» og «statements er in», blir C/Kamilla et odd couple, som speiler karakterenes og samtidens forutinntattheter og kynisme, akkompagnert av E-Type, badebasseng, smågodt, Pepsi-Max med Malibu, kroppspositivisme og annen posering, og edgy spørsmål à la «Er det digg å ha Downs?».»

MENY