Mari Storstein og Jannicke Askevold har fått produksjonstilskudd til nye spillefilmer gjennom talentordningen Neo.

Norsk filminstitutts talentprogram Neo «skal løfte fram nye talenter og bidra til fornyelse og mangfold på skaper- og innholdssiden i norsk film».
Både Mari Storstein og Jannicke Askevold er allerede manifesterte talenter gjennom flere produksjoner.
Storstein har tidligere regissert flere prislønte kortfilmer og dokumentarar, inkludert Søsken som ble tildelt Gullruten for beste dokumentarserie. Jeg heter Karla er hennes første spillefilm. Askevold skriver og regisserer Solomamma. Hun har bakgrunn fra teaterregi i Frankrike, og regisserte sin første spillefilm Sammen alene (2021) under pandemien.
Jeg er Karla er en historie bare Mari Storstein kan fortelle, skriver NFIs filmkonsulent Nina M Barbosa Blad om tildelingen til regissøren som selv sitter i rullestol.
Jeg heter Karla omhandler 19-åringen Karla som blir plassert «på ein institusjon samstundes som ho møter kjærleiken for første gong. Skal ho godta eit liv utan den fridommen alle andre har, berre fordi ho sit i rullestol, eller skal ho kjempe for å oppnå draumane sine?» Konsulenten mener at regissøren «viser eit sterkt engasjement i eit prosjekt der ho tar stor personleg og kunstnarisk risiko.Filmprosjektet har feelgood-potensiale med sine lette og fine augeblink, samtidig som han inneheld nok av rørande og viktige scenar. Ein film med djup innsikt om kva det vil seia å vere ung, forelska og håpefull, og korleis dette er ein menneskerett vi alle burde ha», heter det videre i begrunnelsen.
I Solomamma får vi møte en singel 40-åring som velger å få barn alene med sæddonor. «Men tilværet som solomor kjennast som meir enn ho kan takla, og ei frykt for at ho ikkje er nok for sonen kjem snikande. Når identiteten til donoren dukkar opp på uventa vis, vel Nora å oppsøka han, utan at ho innser kva slags ringverknadar ho set i gang for alle rundt seg.»
«Historia er spennande og overraskar med komplekse aspekt av etiske dilemma rundt anonym spermdonasjon. Ikkje minst blir ein engasjert av ein impulsiv og løgnaktig hovudkarakter som held på interessa gjennom heile manuset», skriver konsulenten i begrunnelsen for tildelingen.
Fakta om filmprosjektene:
Jeg er Karla: Produksjonstilskudd: 6.840.000 kroner. Regi: Mari Storstein. Manus: Mari Storstein og Tomas Myklebust. Produsent: Nordisk Film Production ved Thomas Robsahm. Totalbudsjett: 15.500.000 kroner
Solomamma: Produksjonstilskot: 6.730.000 kroner. Regissør: Janicke Askevold. Manus: Jørgen Færøy Flasnes. Produsent: Bacon Pictures Oslo ved Magne Lynger, Magnus Nygaard Albertsen og Rebekka Rognøy, eksekutive produsenter Gary Cranner og Jan Eirik Langøen. Totalbudsjett: 12.133.390 kroner.
Norsk filminstitutts talentprogram Neo «skal løfte fram nye talenter og bidra til fornyelse og mangfold på skaper- og innholdssiden i norsk film».
Både Mari Storstein og Jannicke Askevold er allerede manifesterte talenter gjennom flere produksjoner.
Storstein har tidligere regissert flere prislønte kortfilmer og dokumentarar, inkludert Søsken som ble tildelt Gullruten for beste dokumentarserie. Jeg heter Karla er hennes første spillefilm. Askevold skriver og regisserer Solomamma. Hun har bakgrunn fra teaterregi i Frankrike, og regisserte sin første spillefilm Sammen alene (2021) under pandemien.
Jeg er Karla er en historie bare Mari Storstein kan fortelle, skriver NFIs filmkonsulent Nina M Barbosa Blad om tildelingen til regissøren som selv sitter i rullestol.
Jeg heter Karla omhandler 19-åringen Karla som blir plassert «på ein institusjon samstundes som ho møter kjærleiken for første gong. Skal ho godta eit liv utan den fridommen alle andre har, berre fordi ho sit i rullestol, eller skal ho kjempe for å oppnå draumane sine?» Konsulenten mener at regissøren «viser eit sterkt engasjement i eit prosjekt der ho tar stor personleg og kunstnarisk risiko.Filmprosjektet har feelgood-potensiale med sine lette og fine augeblink, samtidig som han inneheld nok av rørande og viktige scenar. Ein film med djup innsikt om kva det vil seia å vere ung, forelska og håpefull, og korleis dette er ein menneskerett vi alle burde ha», heter det videre i begrunnelsen.
I Solomamma får vi møte en singel 40-åring som velger å få barn alene med sæddonor. «Men tilværet som solomor kjennast som meir enn ho kan takla, og ei frykt for at ho ikkje er nok for sonen kjem snikande. Når identiteten til donoren dukkar opp på uventa vis, vel Nora å oppsøka han, utan at ho innser kva slags ringverknadar ho set i gang for alle rundt seg.»
«Historia er spennande og overraskar med komplekse aspekt av etiske dilemma rundt anonym spermdonasjon. Ikkje minst blir ein engasjert av ein impulsiv og løgnaktig hovudkarakter som held på interessa gjennom heile manuset», skriver konsulenten i begrunnelsen for tildelingen.
Fakta om filmprosjektene:
Jeg er Karla: Produksjonstilskudd: 6.840.000 kroner. Regi: Mari Storstein. Manus: Mari Storstein og Tomas Myklebust. Produsent: Nordisk Film Production ved Thomas Robsahm. Totalbudsjett: 15.500.000 kroner
Solomamma: Produksjonstilskot: 6.730.000 kroner. Regissør: Janicke Askevold. Manus: Jørgen Færøy Flasnes. Produsent: Bacon Pictures Oslo ved Magne Lynger, Magnus Nygaard Albertsen og Rebekka Rognøy, eksekutive produsenter Gary Cranner og Jan Eirik Langøen. Totalbudsjett: 12.133.390 kroner.