Taylor Swift kommer kinoene til unnsetning i USA – der er hennes «The Eras Tour» den mest sette kinofilmen noensinne i oktober. I Norge har filmen åpnet relativt beskjedent.
Taylor Swift – the eras tour er på god vei til å bli den mest sette konsertfilmen på amerikanske kinoer noensinne. Den passerer både Justin Bieber og Michael Jacksons konsertfilmer med god margin, og ser ut til å kunne sette rekord for den mest sette filmen i oktober noensinne på amerikanske kinoer.
Dette forteller mye om den enorme populariteten til Swift i USA. Ja, så populær er hun, at selv disse utrolige tallene anses som en mild skuffelse av enkelte bransjekommentatorer.
Her hjemme er ikke Swift like stor, og det kan man se av besøkstallene. Over 14 000 besøkende åpningshelgen er vanligvis ikke dårlig for en konsertfilm. Men for en film som er blitt drevet fram av en vanvittig hype, er det ikke all verden.
Swift må se seg slått av Sulis 1907 som også denne helgen biter fra seg på kinotoppen med en 2.plass. Nils Gaups film er nå sett av 86 486 besøkende og ligger øverst av de fire norske filmene som befinner seg på kinotoppen. På femteplass finner vi Lars er LOL som viser at norsk live action barnefilm som ikke er basert på etablerte superkommersielle merkevarer innen barneunderholdning fortsatt kan hevde seg i toppen.
Mest imponerende er det kanskje at Margreth Olins Oscar-kandidat Fedrelandet har rundet 76 000 på kino. For en ofte poetisk klimadokumentar er ikke dette hverdagskost. Filmen hadde den beste kinoåpningen for en naturdokumentar siden Pingvinenes marsj i 2006, og har siden holdt stand på kinotoppen.
Hør her’a er det fjerde norske filmen på kinotoppen og er inne i sin femte uke på listen. Den nærmer seg 50 000 besøkende.
Taylor Swift – the eras tour er på god vei til å bli den mest sette konsertfilmen på amerikanske kinoer noensinne. Den passerer både Justin Bieber og Michael Jacksons konsertfilmer med god margin, og ser ut til å kunne sette rekord for den mest sette filmen i oktober noensinne på amerikanske kinoer.
Dette forteller mye om den enorme populariteten til Swift i USA. Ja, så populær er hun, at selv disse utrolige tallene anses som en mild skuffelse av enkelte bransjekommentatorer.
Her hjemme er ikke Swift like stor, og det kan man se av besøkstallene. Over 14 000 besøkende åpningshelgen er vanligvis ikke dårlig for en konsertfilm. Men for en film som er blitt drevet fram av en vanvittig hype, er det ikke all verden.
Swift må se seg slått av Sulis 1907 som også denne helgen biter fra seg på kinotoppen med en 2.plass. Nils Gaups film er nå sett av 86 486 besøkende og ligger øverst av de fire norske filmene som befinner seg på kinotoppen. På femteplass finner vi Lars er LOL som viser at norsk live action barnefilm som ikke er basert på etablerte superkommersielle merkevarer innen barneunderholdning fortsatt kan hevde seg i toppen.
Mest imponerende er det kanskje at Margreth Olins Oscar-kandidat Fedrelandet har rundet 76 000 på kino. For en ofte poetisk klimadokumentar er ikke dette hverdagskost. Filmen hadde den beste kinoåpningen for en naturdokumentar siden Pingvinenes marsj i 2006, og har siden holdt stand på kinotoppen.
Hør her’a er det fjerde norske filmen på kinotoppen og er inne i sin femte uke på listen. Den nærmer seg 50 000 besøkende.
Legg igjen en kommentar