Omrokkeringene i dramabransjen fortsetter. Denne gangen er det Viaplay som henter inn ressurser fra NFI, Rubicon TV og HBO Max.

Foto: Viaplay ved Magnus Nordstrand
Viaplay styrker satsingen på norsk innhold med tre nye ansettelser i dramaavdelingen. Dermed fortsetter den pågående omrokkeringen av ledere innad i dramabransjen der selskapene posisjonerer seg i et marked i rivende utvikling.
Siden Tanya Nanette Badendyck tok ledelsen av Viaplays dramaavdeling har en rekke bransjeaktører styrket avdelingens faglige kompetanse: Tidligere NFI-konsulent Kari Moen Kristiansen og Kaja Bjelke er blant de som nå jobber i avdelingen.
Nå ansettes ytterligere tre personer i dramaavdelingen, melder Kampanje.
De nye ansatte er Isak Eymundsson, Hege Skjerven Clausen og Fridrik Mar.
Eymudsson er ansatt som eksekutiv produsent og var blant annet med å produsere NRK Super-serien Kampen, spillefilmene Hjelperytteren og Psychobitch. Hans siste produksjon var NRKs dramakomedie Stolthet og forfall.
Clausen tiltrer også i stillingen som eksekutiv produsent hos Viaplay Norge. Hun hentes fra HBO Max hvor hun de siste årene har hatt ansvaret for flere nordiske dramaproduksjoner. Clausen har tidligere utviklet og produsert Exit for NRK, i tillegg til produksjoner som Post Mortem for Netflix og humordramaserien Aldri voksen for Discovery.
Fridrik Mar går inn i en stilling som Commercial Affairs Manager etter 30 års erfaring med spillefilmer og dramaserier. Han har jobbet på flere store produksjoner som Lilyhammer, Kon-Tiki, Valkyrien, Beforeigners og Jordbrukerne og har også jobbet som produksjonsrådgiver hos Norsk Filminstitutt, og hentes nå fra stillingen som produksjonssjef hos Rubicon TV.
Badendyck er ikke beskjeden i sin omtale av nysatsingen:
– De siste årene har Viaplay levert noen av de beste produksjonene i Norge og Norden, og med flere flinke folk i teamet kan vi fortsette å finne de mest engasjerende historiene innenfor både serie- og spillefilmformatet. Viaplay skal være den mest attraktive samarbeidspartneren til de dyktigste historieformidlerne i landet, og den foretrukne plattformen for alle som er glad i norsk kvalitetsinnhold, sier hun til Kampanje.
Foto: Viaplay ved Magnus Nordstrand
Viaplay styrker satsingen på norsk innhold med tre nye ansettelser i dramaavdelingen. Dermed fortsetter den pågående omrokkeringen av ledere innad i dramabransjen der selskapene posisjonerer seg i et marked i rivende utvikling.
Siden Tanya Nanette Badendyck tok ledelsen av Viaplays dramaavdeling har en rekke bransjeaktører styrket avdelingens faglige kompetanse: Tidligere NFI-konsulent Kari Moen Kristiansen og Kaja Bjelke er blant de som nå jobber i avdelingen.
Nå ansettes ytterligere tre personer i dramaavdelingen, melder Kampanje.
De nye ansatte er Isak Eymundsson, Hege Skjerven Clausen og Fridrik Mar.
Eymudsson er ansatt som eksekutiv produsent og var blant annet med å produsere NRK Super-serien Kampen, spillefilmene Hjelperytteren og Psychobitch. Hans siste produksjon var NRKs dramakomedie Stolthet og forfall.
Clausen tiltrer også i stillingen som eksekutiv produsent hos Viaplay Norge. Hun hentes fra HBO Max hvor hun de siste årene har hatt ansvaret for flere nordiske dramaproduksjoner. Clausen har tidligere utviklet og produsert Exit for NRK, i tillegg til produksjoner som Post Mortem for Netflix og humordramaserien Aldri voksen for Discovery.
Fridrik Mar går inn i en stilling som Commercial Affairs Manager etter 30 års erfaring med spillefilmer og dramaserier. Han har jobbet på flere store produksjoner som Lilyhammer, Kon-Tiki, Valkyrien, Beforeigners og Jordbrukerne og har også jobbet som produksjonsrådgiver hos Norsk Filminstitutt, og hentes nå fra stillingen som produksjonssjef hos Rubicon TV.
Badendyck er ikke beskjeden i sin omtale av nysatsingen:
– De siste årene har Viaplay levert noen av de beste produksjonene i Norge og Norden, og med flere flinke folk i teamet kan vi fortsette å finne de mest engasjerende historiene innenfor både serie- og spillefilmformatet. Viaplay skal være den mest attraktive samarbeidspartneren til de dyktigste historieformidlerne i landet, og den foretrukne plattformen for alle som er glad i norsk kvalitetsinnhold, sier hun til Kampanje.