Endelig klaff for norgesreklamen

Endelig klaff for norgesreklamen

Omsider kan det virke som Tom Cruise fikk satt Norge på kartet som innspillingssted gjennom sitt spektakulære stunt. Men ikke forvent at landskapet forblir norsk i den endelige filmen.

«Tom Cruise og hans filmcrew har ventet på perfekte forhold for å utføre det spektakulære motorsykkelstuntet fra fjellet i Stranda. Søndag klaffet alt,» het det i gårsdagens oppslag på nrk.no.

Ja, ikke bare klaffet stuntet, men i den påfølgende 24 timers nyhetssyklusen kan det se ut som Norge endelig fikk den reklamen som innspillingssted vi har jaktet på i lengre tid. Etter medieoppslag om unntak fra norske koronaregler og ulovlig leie av hurtigruta, kunne den norske naturen – selve arvesølvet som gjør insentivordningen så attraktiv – omsider få være i sentrum.

På kort tid ble opptaket der Cruise begår et av sine mest oppsiktsvekkende og farlige stunts delt av internasjonale nyhetskanaler og det ble avspilt et uendelig antall ganger på sosiale medier.

«Cruise hoppet rett ut fra en rampe som var bygd på toppen av den stupbratte fjellsiden. Motorsykkelen ramlet rett ned, mens actionhelten stupte ut over fjellveggen,» konstaterte NRK

Regissør og manusforfatter for «Mission: Impossible 7», Christopher McQuarrie, hadde på forhånd røpet at det i filmen blir «minst tre obskøne stunts» som vil få den spektakulære helikopterjakten fra 2018-filmen «til å se ut som leketøy», ifølge Collider.

Som før er norsk natur bare et visuelt bakteppe som neppe kommer til å sette Norge på kartet i selve filmen. Norsk presse kunne ikke unnlate å påpeke hvordan turistattraksjonen Preikestolen ble plassert inn i forrige filmens indiske landskap. Det gjenstår å se hvor det nye stuntet egentlig hører hjemme i filmens handling.

Endelig klaff for norgesreklamen

Endelig klaff for norgesreklamen

Omsider kan det virke som Tom Cruise fikk satt Norge på kartet som innspillingssted gjennom sitt spektakulære stunt. Men ikke forvent at landskapet forblir norsk i den endelige filmen.

«Tom Cruise og hans filmcrew har ventet på perfekte forhold for å utføre det spektakulære motorsykkelstuntet fra fjellet i Stranda. Søndag klaffet alt,» het det i gårsdagens oppslag på nrk.no.

Ja, ikke bare klaffet stuntet, men i den påfølgende 24 timers nyhetssyklusen kan det se ut som Norge endelig fikk den reklamen som innspillingssted vi har jaktet på i lengre tid. Etter medieoppslag om unntak fra norske koronaregler og ulovlig leie av hurtigruta, kunne den norske naturen – selve arvesølvet som gjør insentivordningen så attraktiv – omsider få være i sentrum.

På kort tid ble opptaket der Cruise begår et av sine mest oppsiktsvekkende og farlige stunts delt av internasjonale nyhetskanaler og det ble avspilt et uendelig antall ganger på sosiale medier.

«Cruise hoppet rett ut fra en rampe som var bygd på toppen av den stupbratte fjellsiden. Motorsykkelen ramlet rett ned, mens actionhelten stupte ut over fjellveggen,» konstaterte NRK

Regissør og manusforfatter for «Mission: Impossible 7», Christopher McQuarrie, hadde på forhånd røpet at det i filmen blir «minst tre obskøne stunts» som vil få den spektakulære helikopterjakten fra 2018-filmen «til å se ut som leketøy», ifølge Collider.

Som før er norsk natur bare et visuelt bakteppe som neppe kommer til å sette Norge på kartet i selve filmen. Norsk presse kunne ikke unnlate å påpeke hvordan turistattraksjonen Preikestolen ble plassert inn i forrige filmens indiske landskap. Det gjenstår å se hvor det nye stuntet egentlig hører hjemme i filmens handling.

MENY