Filmsamtalen: Den norske kinohøsten

Filmsamtalen: Den norske kinohøsten

I Filmsamtalen møter vi tre produsenter som står bak noen av høstens sentrale filmer på kino: Elisabeth Kvithyll (Blindsone), Pål Røed (Battle) og Cornelia Boysen (Harajuku). Hva har vært mest utfordrende med å få disse tre prosjektene på beina?

Elisabeth Kvithyll er produsent for Blindsone, en dramafilm om psykiske lidelser med regi av Tuva Novotny; Pål Røed produserer Battle, noe så sjeldent som en dansefilm for ungdom med Katarina Launing på regi; og Cornelia Boysen har produsert Harajuku – også det en film om ungdom, med Eirik Svensson som regissør.

Hva var det ved disse prosjektene som gjorde dem så attraktive å lage helaftens film av? Hvordan opplever de å lage film for et kinomarked som sliter med å lokke publikum til de mindre og mellomstore filmene? Hva er de fremste utfordringene ved å produsere norsk kinofilm akkurat nå?

Programleder er Kjetil Lismoen (intro-lyd er fra Blindsone)

Filmsamtalen: Den norske kinohøsten

Filmsamtalen: Den norske kinohøsten

I Filmsamtalen møter vi tre produsenter som står bak noen av høstens sentrale filmer på kino: Elisabeth Kvithyll (Blindsone), Pål Røed (Battle) og Cornelia Boysen (Harajuku). Hva har vært mest utfordrende med å få disse tre prosjektene på beina?

Elisabeth Kvithyll er produsent for Blindsone, en dramafilm om psykiske lidelser med regi av Tuva Novotny; Pål Røed produserer Battle, noe så sjeldent som en dansefilm for ungdom med Katarina Launing på regi; og Cornelia Boysen har produsert Harajuku – også det en film om ungdom, med Eirik Svensson som regissør.

Hva var det ved disse prosjektene som gjorde dem så attraktive å lage helaftens film av? Hvordan opplever de å lage film for et kinomarked som sliter med å lokke publikum til de mindre og mellomstore filmene? Hva er de fremste utfordringene ved å produsere norsk kinofilm akkurat nå?

Programleder er Kjetil Lismoen (intro-lyd er fra Blindsone)

MENY