Er bransjen klar for digital distribusjon?

youtube_lite.jpgVil nettsteder som YouTube, MySpace og Facebook utvide filmbransjens virkefelt? Dette er et sentralt spørsmål under Norsk Filminstitutts seminar om digital distribusjon 12. mars.

youtube_stort.jpg

Vil nettsteder som YouTube, MySpace og Facebook utvide filmbransjens virkefelt? Dette er et sentralt spørsmål under Norsk Filminstitutts seminar om digital distribusjon 12. mars.  

YouTube, MySpace, Facebook og andre sosiale nettsamfunn vokser med en utrolig fart og er hyppige innholdsskapere i dagens mediebilde. Ikke bare har de blitt effektive distribusjonskanaler, de har også endret måten man konsumerer media og underholdning på.

Vil dette utvide filmbransjens virkefelt og styrke filmens kulturelle utvikling?  Eller åpner det for piratvirksomhet, manglende kontroll og inntektstap?

Betyr dette en styrket interaksjon med publikum, utvikling av egne utgivelsesformater og smidigere utnyttelse av mulighetene som oppstår i takt med internettdrevet medieutgivelse? Eller vil publikums interesse mettes av den interaktive underholdningen som de digitale plattformene gjør tilgjengelig?

Torsdag den 12. mars 2009 er Norsk Filminstitutt, i samarbeid med Svensk Filminstitutt, vertskap for et seminar om digital distribusjon og online utgivelse av film.

Ledende internasjonale utgivere, produsenter og instruktører fra blant annet YouTube, Skype, Joost og Warner Bros kommer for å bidra med erfaringer, forretningsmodeller, tips og anbefalinger.

Seminaret holdes på Filmens Hus, Dronningens gate 16, Oslo.

Prisen er kr 2000 kroner, inkludert lunsj.

Dette skriver Norsk Filminstitutt i en pressemelding.
Les mer om seminaret her.

Er bransjen klar for digital distribusjon?

youtube_lite.jpgVil nettsteder som YouTube, MySpace og Facebook utvide filmbransjens virkefelt? Dette er et sentralt spørsmål under Norsk Filminstitutts seminar om digital distribusjon 12. mars.

youtube_stort.jpg

Vil nettsteder som YouTube, MySpace og Facebook utvide filmbransjens virkefelt? Dette er et sentralt spørsmål under Norsk Filminstitutts seminar om digital distribusjon 12. mars.  

YouTube, MySpace, Facebook og andre sosiale nettsamfunn vokser med en utrolig fart og er hyppige innholdsskapere i dagens mediebilde. Ikke bare har de blitt effektive distribusjonskanaler, de har også endret måten man konsumerer media og underholdning på.

Vil dette utvide filmbransjens virkefelt og styrke filmens kulturelle utvikling?  Eller åpner det for piratvirksomhet, manglende kontroll og inntektstap?

Betyr dette en styrket interaksjon med publikum, utvikling av egne utgivelsesformater og smidigere utnyttelse av mulighetene som oppstår i takt med internettdrevet medieutgivelse? Eller vil publikums interesse mettes av den interaktive underholdningen som de digitale plattformene gjør tilgjengelig?

Torsdag den 12. mars 2009 er Norsk Filminstitutt, i samarbeid med Svensk Filminstitutt, vertskap for et seminar om digital distribusjon og online utgivelse av film.

Ledende internasjonale utgivere, produsenter og instruktører fra blant annet YouTube, Skype, Joost og Warner Bros kommer for å bidra med erfaringer, forretningsmodeller, tips og anbefalinger.

Seminaret holdes på Filmens Hus, Dronningens gate 16, Oslo.

Prisen er kr 2000 kroner, inkludert lunsj.

Dette skriver Norsk Filminstitutt i en pressemelding.
Les mer om seminaret her.

MENY