Himmelske seertall

himmelblaa_lite.jpgOgså siste episide av Himmelblå  ble sett av godt over en million seere – og puster dermed landets mest sette tv-program de siste årene – Nytt på nytt– i nakken.   

himmelblaa_stort.jpg

Også siste episide av Himmelblå ble sett av godt over en million seere – og puster dermed landets mest sette tv-program de siste årene – Nytt på nytt– i nakken.

Siste episode av NRKs dramaserie Himmelblå tikket inn til 1 127 000 seere, og en markedsandel på 51,4 prosent. Det er ny rekord for serien, som også åpnet med milliontall.

Men med gårsdagens rekordavslutning yppet til og med Himmelblå med landets desidert mest sette program de siste årene, Nytt på nytt.

Nytt på nytt
hadde fredag før helgen seertall på 1.186.000 seere, og en markedsandel på 63,8 prosent målt i riksuniverset (12+) viser tall fra TNS Gallups tv-meter.

Dermed var Himmelblå bare 59.000 seere bak trioen i Nytt på nytt – som fredag hadde forfatter Tore Renberg og nettopp Himmelblås egen Line Verdal som gjester.

På listen over landets mest sette tv-program i forrige uke kom Den store reisen på en tredjeplass med 912.000 seere, og en markedsandel på 53,6 prosent på det aktuelle tidspunktet lørdag.

Beste TV 2-program var landskampen mellom Norge og Nederland som samlet 908.000 seere.

Kampen mellom NRK1 og TV 2 om å være landets største tv-kanal fortsetter dermed å være svært jevn denne høsten med NRK1 knepent foran sist uke. Statskanalen på Marienlyst hadde en markedsandel på 28,9 prosent i forrige uke, litt foran TV 2s 28,2 prosent.

Men på konsernnivå er imidlertid TV 2 Gruppen knepent foran med en markedsandel 34,8 prosent, mot NRKs markedsandel på 33,4 prosent.

Dette skriver Kampanje.

Himmelske seertall

himmelblaa_lite.jpgOgså siste episide av Himmelblå  ble sett av godt over en million seere – og puster dermed landets mest sette tv-program de siste årene – Nytt på nytt– i nakken.   

himmelblaa_stort.jpg

Også siste episide av Himmelblå ble sett av godt over en million seere – og puster dermed landets mest sette tv-program de siste årene – Nytt på nytt– i nakken.

Siste episode av NRKs dramaserie Himmelblå tikket inn til 1 127 000 seere, og en markedsandel på 51,4 prosent. Det er ny rekord for serien, som også åpnet med milliontall.

Men med gårsdagens rekordavslutning yppet til og med Himmelblå med landets desidert mest sette program de siste årene, Nytt på nytt.

Nytt på nytt
hadde fredag før helgen seertall på 1.186.000 seere, og en markedsandel på 63,8 prosent målt i riksuniverset (12+) viser tall fra TNS Gallups tv-meter.

Dermed var Himmelblå bare 59.000 seere bak trioen i Nytt på nytt – som fredag hadde forfatter Tore Renberg og nettopp Himmelblås egen Line Verdal som gjester.

På listen over landets mest sette tv-program i forrige uke kom Den store reisen på en tredjeplass med 912.000 seere, og en markedsandel på 53,6 prosent på det aktuelle tidspunktet lørdag.

Beste TV 2-program var landskampen mellom Norge og Nederland som samlet 908.000 seere.

Kampen mellom NRK1 og TV 2 om å være landets største tv-kanal fortsetter dermed å være svært jevn denne høsten med NRK1 knepent foran sist uke. Statskanalen på Marienlyst hadde en markedsandel på 28,9 prosent i forrige uke, litt foran TV 2s 28,2 prosent.

Men på konsernnivå er imidlertid TV 2 Gruppen knepent foran med en markedsandel 34,8 prosent, mot NRKs markedsandel på 33,4 prosent.

Dette skriver Kampanje.

MENY