Det er klart for premiere på tredje filmen i Erik Poppes Oslo-trilogi, De Usynlige. Møt Poppe og forfatter Harald Rosenløw Eeg i samtale om filmen på Blått Lerret web-tv, sammen med skuespillerne Pål Sverre Hagen og Ellen D. Pedersen.

Det er klart for premiere på tredje filmen i Erik Poppes Oslo-trilogi, De Usynlige. Møt Poppe og forfatter Harald Rosenløw Eeg i samtale om filmen på Blått Lerret web-tv, sammen med skuespillerne Pål Sverre Hagen og Ellen D. Pedersen.
Det er klart for premiere på tredje filmen i Erik Poppes Oslo-trilogi, De Usynlige. Møt Poppe og forfatter Harald Rosenløw Eeg i samtale om filmen på Blått Lerret web-tv, sammen med skuespillerne Pål Sverre Hagen og Ellen D. Pedersen.
– Utgangspunktet for historien var et kjent drap i England, hvor to gutter brutalt tar livet av en tredje gutt – en utrolig trist og grusom historie. Drapet skapte furore og massedemonstrasjoner. Etter hvert fikk moren til den drepte gutten et anonymt brev om at en av de tiltalte var på frifot, sier manusforfatter Harald Rosenløw Eeg.
– Møtet mellom en morder og moren til barnet han har drept har vært et klart tema hele tiden, legger han til.
– Det er en historie om mennesker som lever tett på hverandre. Det har vært som å sette opp et stort lerret for ting vi er opptatt av å bearbeide. Jeg interesserer meg for historier som griper og tar meg med på en reise som stiller spørsmål, sier regissør Erik Poppe.
Som forklarer at det ikke dreier seg om å underholde publikum, men å gå løs på de store spørsmålene – uten å få et nakkeskudd i film-Norge. Forsoning er et sentralt tema. Selv om utgangspunktet for fortellingen er et drap, er dette ikke en skildring av en sorgprosess.
Rosenløw Eeg beskriver arbeidet med De Usynlige som en form for "andreklasse" etter Hawai Oslo. Sammen har de vist seg å være et av de mest levedyktige samarbeidsforholdene i norsk film.
Møt de to skuespillerne Pål Sverre V. Hagen og Ellen D. Pedersen i samtale med Rushprint-redaktør Kjetil Lismoen på Blått Lerret Web-TV.
De usynlige har kinopremiere 26. september.
Foto Kristina Meyn Krogvold
Det er klart for premiere på tredje filmen i Erik Poppes Oslo-trilogi, De Usynlige. Møt Poppe og forfatter Harald Rosenløw Eeg i samtale om filmen på Blått Lerret web-tv, sammen med skuespillerne Pål Sverre Hagen og Ellen D. Pedersen.
Det er klart for premiere på tredje filmen i Erik Poppes Oslo-trilogi, De Usynlige. Møt Poppe og forfatter Harald Rosenløw Eeg i samtale om filmen på Blått Lerret web-tv, sammen med skuespillerne Pål Sverre Hagen og Ellen D. Pedersen.
– Utgangspunktet for historien var et kjent drap i England, hvor to gutter brutalt tar livet av en tredje gutt – en utrolig trist og grusom historie. Drapet skapte furore og massedemonstrasjoner. Etter hvert fikk moren til den drepte gutten et anonymt brev om at en av de tiltalte var på frifot, sier manusforfatter Harald Rosenløw Eeg.
– Møtet mellom en morder og moren til barnet han har drept har vært et klart tema hele tiden, legger han til.
– Det er en historie om mennesker som lever tett på hverandre. Det har vært som å sette opp et stort lerret for ting vi er opptatt av å bearbeide. Jeg interesserer meg for historier som griper og tar meg med på en reise som stiller spørsmål, sier regissør Erik Poppe.
Som forklarer at det ikke dreier seg om å underholde publikum, men å gå løs på de store spørsmålene – uten å få et nakkeskudd i film-Norge. Forsoning er et sentralt tema. Selv om utgangspunktet for fortellingen er et drap, er dette ikke en skildring av en sorgprosess.
Rosenløw Eeg beskriver arbeidet med De Usynlige som en form for "andreklasse" etter Hawai Oslo. Sammen har de vist seg å være et av de mest levedyktige samarbeidsforholdene i norsk film.
Møt de to skuespillerne Pål Sverre V. Hagen og Ellen D. Pedersen i samtale med Rushprint-redaktør Kjetil Lismoen på Blått Lerret Web-TV.
De usynlige har kinopremiere 26. september.
Foto Kristina Meyn Krogvold