Norsk filmutvikling holder kurset "Digital Storytelling" på Filmens Hus 7. og 8. april 2008. Visuelle effekter og set-design er i fokus, med profilerre internasjonale kursledere.
Norsk filmutvikling holder kurset "Digital Storytelling" på Filmens Hus 7. og 8. april 2008. Visuelle effekter og set-design er i fokus, med profilerre internasjonale kursledere.
Norsk filmutvikling holder kurset "Digital Storytelling" på Filmens Hus 7. og 8. april 2008. Visuelle effekter og set-design er i fokus, med profilerre internasjonale kursledere.
For tredje år på rad arrangerer Norsk Filmutvikling (NFU) "Digital storytelling" – et kurs i innovativ bruk av teknologi med fokus på visuelle effekter og digital set-design. Årets seminar er spesielt egnet for manusforfattere.
Seminaret fokuserer på hvordan et plot er utgangspunktet for VFX – med manus- og CFX-konsulent Shilo Mc Clean i spissen.Talenter fra filmindustrien i Los Angeles, London, Stockholm og Oslo vil illustrere og diskutere hvordan visuelle effekter i film og tv fungerer som verktøy for filmskapere til å fortelle bedre historier.
Zwart Arbeid, Fido (SE), Storm Studios, NRK og Gimpville viser VFX- og CGIarbeidet i norske filmer det siste året. Seminaret er rettet mot regissører, produsenter, produksjonsdesignere, manusforfattere og visual effects-artister, samt designere og arkitekter interesserte i digital film design.
Kurset holdes 7. og 8. april 2008 mellom kl. 09.00-17.00. Egenandelen er 950 kr for dag 1 eller dag 2, eller 1500 kr for begge kursdagene. Melder du deg på innen 3 mars får du hele kurset for 1300 kr. Egenandelen inkluderer lunsj og påmeldingen er bindende. Ved avmelding senere enn 7 dager før kursstart, må hele egenandelen betales.
Påmeldingen sendes innen 26. mars til [email protected], eller per post til Norsk filmutvikling, Postboks 904 Sentrum, 0104 Oslo. Merk påmeldingen Digital Storytelling, og spesifisere du er med på hele eller deler av kurset.
Om foredragsholderne:
Manus- og VFXkonsulent Shilo McLean vil vise hvordan visuelle effekter kan gi narrativ styrke til film.
Compositor fra Industrial Light and Magic Brian Connor (US) viser arbeider fra"Star Wars III". Brian er også ansvarlig for årets compositingverksted.
Dayne Cowan (UK), 3D-supervisor på Double Negative presenterer de usynlige effektene i den Oscarnominertefilmen The Bourne Ultimatum.
Bryan Jones (UK) Compositor fra Framestore CFC i London viser arbeider fra The Golden Compass.
Joel Collins er produksjonsdesigner på blant annet Hitchhiker´s Guide to the Galaxy. Han viser arbeider sammen men art director og partner Dan May fra Painting Practice.
Redaktør Jim Thacker (UK) og skribent Mark Ramshaw fra det internasjonale tidsskriftet 3D World oppsummerer de 10 siste årene med visuelle effekter i film.
For ytterligere informasjon om seminar om Digital Storytelling 2008, verksted og VFX-prisen 2008 se digistorytelling.com
Pris for beste visuelle effekter
Seminaret "Digital Storytelling" annonserer den første norske prisen for Beste Visuelle effekter i en live-actionfilm.
Prisen gis til en person eller et firma som har gjort den beste VFX-jobben på en produksjon i løpet av 2006 og 2007. VFX vil i denne sammenhengen si visuelle effekter gjort for en live-actionfilm. Produksjonen kan være norsk eller utenlandsk, men VFX-jobben eller den mest vesentlige delen av denne skal være gjort i Norge.
Prisutdelingen med påfølgende festmiddag skjer den 7. april på Gamle Logen. Tre retters middag med vin og velkomstdrink kun kr 350 pr pers.
Meld deg på middagen ved å sende en mail til [email protected]. Merk påmeldingen "Award Dinner".
Foto: Storm Studios film Rovdyr. Lydarbeidet på Rovdyr skal gjennomgås på kurset.
Norsk filmutvikling holder kurset "Digital Storytelling" på Filmens Hus 7. og 8. april 2008. Visuelle effekter og set-design er i fokus, med profilerre internasjonale kursledere.
Norsk filmutvikling holder kurset "Digital Storytelling" på Filmens Hus 7. og 8. april 2008. Visuelle effekter og set-design er i fokus, med profilerre internasjonale kursledere.
For tredje år på rad arrangerer Norsk Filmutvikling (NFU) "Digital storytelling" – et kurs i innovativ bruk av teknologi med fokus på visuelle effekter og digital set-design. Årets seminar er spesielt egnet for manusforfattere.
Seminaret fokuserer på hvordan et plot er utgangspunktet for VFX – med manus- og CFX-konsulent Shilo Mc Clean i spissen.Talenter fra filmindustrien i Los Angeles, London, Stockholm og Oslo vil illustrere og diskutere hvordan visuelle effekter i film og tv fungerer som verktøy for filmskapere til å fortelle bedre historier.
Zwart Arbeid, Fido (SE), Storm Studios, NRK og Gimpville viser VFX- og CGIarbeidet i norske filmer det siste året. Seminaret er rettet mot regissører, produsenter, produksjonsdesignere, manusforfattere og visual effects-artister, samt designere og arkitekter interesserte i digital film design.
Kurset holdes 7. og 8. april 2008 mellom kl. 09.00-17.00. Egenandelen er 950 kr for dag 1 eller dag 2, eller 1500 kr for begge kursdagene. Melder du deg på innen 3 mars får du hele kurset for 1300 kr. Egenandelen inkluderer lunsj og påmeldingen er bindende. Ved avmelding senere enn 7 dager før kursstart, må hele egenandelen betales.
Påmeldingen sendes innen 26. mars til [email protected], eller per post til Norsk filmutvikling, Postboks 904 Sentrum, 0104 Oslo. Merk påmeldingen Digital Storytelling, og spesifisere du er med på hele eller deler av kurset.
Om foredragsholderne:
Manus- og VFXkonsulent Shilo McLean vil vise hvordan visuelle effekter kan gi narrativ styrke til film.
Compositor fra Industrial Light and Magic Brian Connor (US) viser arbeider fra"Star Wars III". Brian er også ansvarlig for årets compositingverksted.
Dayne Cowan (UK), 3D-supervisor på Double Negative presenterer de usynlige effektene i den Oscarnominertefilmen The Bourne Ultimatum.
Bryan Jones (UK) Compositor fra Framestore CFC i London viser arbeider fra The Golden Compass.
Joel Collins er produksjonsdesigner på blant annet Hitchhiker´s Guide to the Galaxy. Han viser arbeider sammen men art director og partner Dan May fra Painting Practice.
Redaktør Jim Thacker (UK) og skribent Mark Ramshaw fra det internasjonale tidsskriftet 3D World oppsummerer de 10 siste årene med visuelle effekter i film.
For ytterligere informasjon om seminar om Digital Storytelling 2008, verksted og VFX-prisen 2008 se digistorytelling.com
Pris for beste visuelle effekter
Seminaret "Digital Storytelling" annonserer den første norske prisen for Beste Visuelle effekter i en live-actionfilm.
Prisen gis til en person eller et firma som har gjort den beste VFX-jobben på en produksjon i løpet av 2006 og 2007. VFX vil i denne sammenhengen si visuelle effekter gjort for en live-actionfilm. Produksjonen kan være norsk eller utenlandsk, men VFX-jobben eller den mest vesentlige delen av denne skal være gjort i Norge.
Prisutdelingen med påfølgende festmiddag skjer den 7. april på Gamle Logen. Tre retters middag med vin og velkomstdrink kun kr 350 pr pers.
Meld deg på middagen ved å sende en mail til [email protected]. Merk påmeldingen "Award Dinner".
Foto: Storm Studios film Rovdyr. Lydarbeidet på Rovdyr skal gjennomgås på kurset.