Filmens digitale framtid

D-kinopionér Thomas Høegh leder Arts Alliance Media som jobber med digitalisering av 240 kinoer i Storbritannia. Nå holder han foredrag for NFI om filmens publikum i en digital virkelighet.

D-kinopionér Thomas Høegh leder Arts Alliance Media som jobber med digitalisering av 240 kinoer i Storbritannia. Nå holder han foredrag for NFI om filmens publikum i en digital virkelighet.

Norsk Filminstitutt har invitert d-kinopionér Thomas Høegh til å snakke om temaet ”Filmens publikum i en digital virkelighet”, med underoverskriftene:

– om den eksplosive utviklingen i tilbudet til det filmelskende publikum
– fra 35 mm og vhs til klikkefilm og 4k.

Konkrete spørsmål som blir tatt opp er:

– Hvordan blir produksjon, distribusjon, kino og varehandel påvirket av forandringene?
– Hvor anvendelig er teorier om tilbud og etterspørsel i denne sammenhengen?
– Hva vil skje med pris, margin og avkastning på kapital i film?

Han vil også fortelle om det store Terje Vigen-prosjektet han nylig har ledet gjennomføringen av i Yokohama, Japan. Prosjektet er blant annet basert på nyskapende bruk av ny digital kinoteknologi.

Thomas Høegh leder de London-baserte selskapene i Arts Alliance Media, som er involvert en rekke former for filmdistribusjon fra ”gammeldags” dvd til art house-kinodrift, klikkefilm og digitalisering av 240 kinoer i Storbritannia. Arts Alliance er også deltaker i ett av de to pilotprosjektene som nå foregår i norske byer for å digitalisere kinoene. Thomas Høegh sitter i Norsk filminstitutts fagråd og har en fortid som kunstner og kreativ fjernsynsprodusent, en fortid han har tatt med seg inn i det store Ibsenprosjektet i Japan.

For nærmere informasjon og påmelding: [email protected]

Foto: Julie Høegh

Les også vårt tidligere intervju med Peter Høegh:

E-kinoens pionér

Filmens digitale framtid

D-kinopionér Thomas Høegh leder Arts Alliance Media som jobber med digitalisering av 240 kinoer i Storbritannia. Nå holder han foredrag for NFI om filmens publikum i en digital virkelighet.

D-kinopionér Thomas Høegh leder Arts Alliance Media som jobber med digitalisering av 240 kinoer i Storbritannia. Nå holder han foredrag for NFI om filmens publikum i en digital virkelighet.

Norsk Filminstitutt har invitert d-kinopionér Thomas Høegh til å snakke om temaet ”Filmens publikum i en digital virkelighet”, med underoverskriftene:

– om den eksplosive utviklingen i tilbudet til det filmelskende publikum
– fra 35 mm og vhs til klikkefilm og 4k.

Konkrete spørsmål som blir tatt opp er:

– Hvordan blir produksjon, distribusjon, kino og varehandel påvirket av forandringene?
– Hvor anvendelig er teorier om tilbud og etterspørsel i denne sammenhengen?
– Hva vil skje med pris, margin og avkastning på kapital i film?

Han vil også fortelle om det store Terje Vigen-prosjektet han nylig har ledet gjennomføringen av i Yokohama, Japan. Prosjektet er blant annet basert på nyskapende bruk av ny digital kinoteknologi.

Thomas Høegh leder de London-baserte selskapene i Arts Alliance Media, som er involvert en rekke former for filmdistribusjon fra ”gammeldags” dvd til art house-kinodrift, klikkefilm og digitalisering av 240 kinoer i Storbritannia. Arts Alliance er også deltaker i ett av de to pilotprosjektene som nå foregår i norske byer for å digitalisere kinoene. Thomas Høegh sitter i Norsk filminstitutts fagråd og har en fortid som kunstner og kreativ fjernsynsprodusent, en fortid han har tatt med seg inn i det store Ibsenprosjektet i Japan.

For nærmere informasjon og påmelding: [email protected]

Foto: Julie Høegh

Les også vårt tidligere intervju med Peter Høegh:

E-kinoens pionér

MENY