Produktplasseringens kunst

EU har åpnet for at europeiske tv-serier skal kunne benytte seg av produktplassering. Norsk filmutvikling arrangerer nå kurs om produktplasseringens kunst.

EU har åpnet for at europeiske tv-serier skal kunne benytte seg av produktplassering. Norsk filmutvikling arrangerer nå kurs om produktplasseringens kunst.

Hvordan balansere kunstnerisk integritet mot økonomisk interesser? Hollywood og amerikanske annonsører har i mange år visst at produktplassering har vært den mest effektive måten å reklamere på. Nå som EU har åpnet for at europeiske TV- serier også skal kunne benytte seg av denne muligheten åpenbarer det seg et spørsmål om hva som vil være kunstnerisk riktig? Hva vil TV-seere akseptere, og hva vil bli sett på som overtramp?

Dag Inge Fjeld vil forsøke å besvare disse spørsmålene på Norsk filmutviklings kurs torsdag 14. desember. Fjeld arbeider til daglig med å utvikle kommunikasjonsstrategier og merkevarerådgivning i firmaet Sosioraster Ltd. Forut for dette har han til sammen 10 års efaring fra reklamebransjen, hvorav 8 år i Bates og 2 år i JWT.

For filmproduksjonsselskapene representerer produktplassering en alternativ finansieringskilde som medfører at flere norske filmprosjekter vil kunne realiseres.

Produsent Petter Vennerød sammen med Øyvind Lohne Jr. og Fredrik Lamøy fra City Lights forteller hvordan riktige produktplasseringer skaper merverdi for filmen. City Lights vil vise hvordan kartlegge filmprosjekter og merkevareprodusenters strategier i forhold til forestående merkevarebyggingsstrategier og kultursponsing, samt analysere og koble sammen de aktører med sammenfallende interesser.

Tid: 14. desember. 1000-1200.
Sted: Lillebil, Filmens hus, Dronningengs gate 16, Oslo
Pris: 100,- (inkluderer lunsj)
Påmelding: Navn og kontaktfinformasjon sendes på email til [email protected] Merk emnefeltet med “Torsdagsforum”. Påmeldingen er bindende og må sendes innen 8. desember

Produktplasseringens kunst

EU har åpnet for at europeiske tv-serier skal kunne benytte seg av produktplassering. Norsk filmutvikling arrangerer nå kurs om produktplasseringens kunst.

EU har åpnet for at europeiske tv-serier skal kunne benytte seg av produktplassering. Norsk filmutvikling arrangerer nå kurs om produktplasseringens kunst.

Hvordan balansere kunstnerisk integritet mot økonomisk interesser? Hollywood og amerikanske annonsører har i mange år visst at produktplassering har vært den mest effektive måten å reklamere på. Nå som EU har åpnet for at europeiske TV- serier også skal kunne benytte seg av denne muligheten åpenbarer det seg et spørsmål om hva som vil være kunstnerisk riktig? Hva vil TV-seere akseptere, og hva vil bli sett på som overtramp?

Dag Inge Fjeld vil forsøke å besvare disse spørsmålene på Norsk filmutviklings kurs torsdag 14. desember. Fjeld arbeider til daglig med å utvikle kommunikasjonsstrategier og merkevarerådgivning i firmaet Sosioraster Ltd. Forut for dette har han til sammen 10 års efaring fra reklamebransjen, hvorav 8 år i Bates og 2 år i JWT.

For filmproduksjonsselskapene representerer produktplassering en alternativ finansieringskilde som medfører at flere norske filmprosjekter vil kunne realiseres.

Produsent Petter Vennerød sammen med Øyvind Lohne Jr. og Fredrik Lamøy fra City Lights forteller hvordan riktige produktplasseringer skaper merverdi for filmen. City Lights vil vise hvordan kartlegge filmprosjekter og merkevareprodusenters strategier i forhold til forestående merkevarebyggingsstrategier og kultursponsing, samt analysere og koble sammen de aktører med sammenfallende interesser.

Tid: 14. desember. 1000-1200.
Sted: Lillebil, Filmens hus, Dronningengs gate 16, Oslo
Pris: 100,- (inkluderer lunsj)
Påmelding: Navn og kontaktfinformasjon sendes på email til [email protected] Merk emnefeltet med “Torsdagsforum”. Påmeldingen er bindende og må sendes innen 8. desember

MENY