Klikkefilmen kommer!

Videofestivalen inviterer til seminar om klikkefilmens framvekst. Når blir Video on Demand en seriøs konkurrent til leie- og kjøpefilm, og hva skal til for at denne formidlingsformen skal bli en suksess, er noen av spørsmålene som stilles.

Videofestivalen inviterer til seminar om klikkefilmens framvekst. Når blir Video on Demand en seriøs konkurrent til leie- og kjøpefilm, og hva skal til for at denne formidlingsformen skal bli en suksess, er noen av spørsmålene som stilles.

Torsdag 23. mars under Videofestivalen vil en rekke bransjeaktører forsøke å gi svar på disse spørsmålene.

Peter Öhman fra SF Anytime vil gi informasjon om hvordan markedet har utviklet seg med årene.
Tilbyder av fiberbasert IPTV og VOD, Lyse Tele ved Anders Brandt, vil gi en innføring i hvilket innhold ekstremt bredbånd kan utgjøre for et lokalt publikum.
Morten Brusletto og NextGenTel skal satse stort på å utnytte oppgraderingen av bredbåndsnettet til ADSL2+ ved å videreutvikle sitt innholdstilbud. Han vil fortelle om selskapets satsning innenfor området.
Norgesfilm og Norsk filminstitutt har som kjent sammen utviklet www.filmarkivet.no, hvor også andre formater, som kortfilm og dokumentarfilm, kan kjøpes eller ses gratis. Jan-Robert Jore fra Norgesfilm og Ole A. Werring fra NFI vil presentere erfaringene så langt med portalen.

Sammen med Arts Alliance Media, selskapet som for tiden digitaliserer flere hundre kinoer i Storbritannia, lanserer Lovefilm.com nye forretningsmodeller for digital distribusjon av film. Tidligere leder for Universal Pictures Internationals videoavdeling, og nå leder for Arts Alliance Media, Howard Kiedaisch, kommer for å formidle sin erfaring fra dette nybrottsarbeidet.
Mats Caneman fra Buena Vista Home Entertainment og Lars Håkansson fra Warner Bros Entertainment representerer to av verdens største innholdsleverandører av film og fjernsynsproduksjoner, og vil sette digital formidling av film over bredbånd inn i et større strategisk perspektiv.

Rådgiver Arild Kalkvik fra PricewaterhouseCoopers innleder og leder paneldebatten

Videofestivalen, Filmens Hus i Oslo, torsdag 23. mars

For påmelding til seminaret: PÅMELDING

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Arild Kalkvik, PricewaterhouseCoopers: 95 26 14 01
Erik Zmuda, FILM&KINO: 95 10 15 28

Klikkefilmen kommer!

Videofestivalen inviterer til seminar om klikkefilmens framvekst. Når blir Video on Demand en seriøs konkurrent til leie- og kjøpefilm, og hva skal til for at denne formidlingsformen skal bli en suksess, er noen av spørsmålene som stilles.

Videofestivalen inviterer til seminar om klikkefilmens framvekst. Når blir Video on Demand en seriøs konkurrent til leie- og kjøpefilm, og hva skal til for at denne formidlingsformen skal bli en suksess, er noen av spørsmålene som stilles.

Torsdag 23. mars under Videofestivalen vil en rekke bransjeaktører forsøke å gi svar på disse spørsmålene.

Peter Öhman fra SF Anytime vil gi informasjon om hvordan markedet har utviklet seg med årene.
Tilbyder av fiberbasert IPTV og VOD, Lyse Tele ved Anders Brandt, vil gi en innføring i hvilket innhold ekstremt bredbånd kan utgjøre for et lokalt publikum.
Morten Brusletto og NextGenTel skal satse stort på å utnytte oppgraderingen av bredbåndsnettet til ADSL2+ ved å videreutvikle sitt innholdstilbud. Han vil fortelle om selskapets satsning innenfor området.
Norgesfilm og Norsk filminstitutt har som kjent sammen utviklet www.filmarkivet.no, hvor også andre formater, som kortfilm og dokumentarfilm, kan kjøpes eller ses gratis. Jan-Robert Jore fra Norgesfilm og Ole A. Werring fra NFI vil presentere erfaringene så langt med portalen.

Sammen med Arts Alliance Media, selskapet som for tiden digitaliserer flere hundre kinoer i Storbritannia, lanserer Lovefilm.com nye forretningsmodeller for digital distribusjon av film. Tidligere leder for Universal Pictures Internationals videoavdeling, og nå leder for Arts Alliance Media, Howard Kiedaisch, kommer for å formidle sin erfaring fra dette nybrottsarbeidet.
Mats Caneman fra Buena Vista Home Entertainment og Lars Håkansson fra Warner Bros Entertainment representerer to av verdens største innholdsleverandører av film og fjernsynsproduksjoner, og vil sette digital formidling av film over bredbånd inn i et større strategisk perspektiv.

Rådgiver Arild Kalkvik fra PricewaterhouseCoopers innleder og leder paneldebatten

Videofestivalen, Filmens Hus i Oslo, torsdag 23. mars

For påmelding til seminaret: PÅMELDING

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Arild Kalkvik, PricewaterhouseCoopers: 95 26 14 01
Erik Zmuda, FILM&KINO: 95 10 15 28

MENY