Det brede utvalget i Filmbutikken på Filmens Hus i Oslo har lenge vært en godt bevart hemmelighet. Med The Criterion Collection håper butikken at flere skal bli klar over det største utsalgsstedet i Norge for kvalitetsfilm på DVD.
Det brede utvalget i Filmbutikken på Filmens Hus i Oslo har lenge vært en godt bevart hemmelighet. Med The Criterion Collection håper butikken at flere skal bli klar over det største utsalgsstedet i Norge for kvalitetsfilm på DVD.
Det brede utvalget i Filmbutikken på Filmens Hus i Oslo har lenge vært en godt bevart hemmelighet. Med The Criterion Collection håper butikken at flere skal bli klar over det største utsalgsstedet i Norge for kvalitetsfilm på DVD.
Filmbutikken på Filmens Hus har en bredde i filmutvalget som er unikt i norsk sammenheng. Det er det ikke alle som har vært klar over, verken i eller utenfor bransjen. Dette akter Filmbutikken nå å gjøre noe med, og sender heretter ut regelmessige nyhetsbrev på web til alle interesserte.
– Nå kan man sitte i ro og mak på kontoret sitt og lese om filmene istedenfor å komme hit og rote i hyllene, sier Anita Vestøl, fagleder i Filmbutikken. – Nyhetsbrevet fungerer som en påminnelse om at vi finnes.
I det siste nyhetsbrevet, som er nr. 4 i rekken, kan man blant annet lese om nyheter på DVD, Rainer Werner Fassbinder og det kvalitetsbevisste distribusjonsselskapet The Criterion Collection. Sistnevnte inkluderer størrelser som Resnais, Buñuel, Godard og Fellini i sin filmserie, og Filmbutikken har etter hvert et betydelig utvalg titler fra Criterion.
– Nyhetsbrevet gir relativt mye info om hver film, forteller Vestøl. – Det er det ikke mange nettbutikker som kan tilby, og nyhetsbrevet fungerer sammen med nettsidene våre nærmest som et slags filmleksikon.
Konkurrenter som Video Nova og Platekompaniet har en mer salgsrettet profil, og satser først og fremst på produkter som man vet vil selge. Er satsingen på nyhetsbrev et skritt i kommersiell retning fra Filmbutikkens side? – Det er klart at nyhetsbrevet gir kommersielle signaler i den forstand at vi håper at det vil gjøre Filmbutikken mer kjent over hele landet, sier Vestøl. – Men variasjonen i utvalget vil forbli det samme, lover hun.
For å tegne deg på Filmbutikkens nyhetsbrev kan du klikke deg inn på:
Nyhetsbrev
Det brede utvalget i Filmbutikken på Filmens Hus i Oslo har lenge vært en godt bevart hemmelighet. Med The Criterion Collection håper butikken at flere skal bli klar over det største utsalgsstedet i Norge for kvalitetsfilm på DVD.
Det brede utvalget i Filmbutikken på Filmens Hus i Oslo har lenge vært en godt bevart hemmelighet. Med The Criterion Collection håper butikken at flere skal bli klar over det største utsalgsstedet i Norge for kvalitetsfilm på DVD.
Filmbutikken på Filmens Hus har en bredde i filmutvalget som er unikt i norsk sammenheng. Det er det ikke alle som har vært klar over, verken i eller utenfor bransjen. Dette akter Filmbutikken nå å gjøre noe med, og sender heretter ut regelmessige nyhetsbrev på web til alle interesserte.
– Nå kan man sitte i ro og mak på kontoret sitt og lese om filmene istedenfor å komme hit og rote i hyllene, sier Anita Vestøl, fagleder i Filmbutikken. – Nyhetsbrevet fungerer som en påminnelse om at vi finnes.
I det siste nyhetsbrevet, som er nr. 4 i rekken, kan man blant annet lese om nyheter på DVD, Rainer Werner Fassbinder og det kvalitetsbevisste distribusjonsselskapet The Criterion Collection. Sistnevnte inkluderer størrelser som Resnais, Buñuel, Godard og Fellini i sin filmserie, og Filmbutikken har etter hvert et betydelig utvalg titler fra Criterion.
– Nyhetsbrevet gir relativt mye info om hver film, forteller Vestøl. – Det er det ikke mange nettbutikker som kan tilby, og nyhetsbrevet fungerer sammen med nettsidene våre nærmest som et slags filmleksikon.
Konkurrenter som Video Nova og Platekompaniet har en mer salgsrettet profil, og satser først og fremst på produkter som man vet vil selge. Er satsingen på nyhetsbrev et skritt i kommersiell retning fra Filmbutikkens side? – Det er klart at nyhetsbrevet gir kommersielle signaler i den forstand at vi håper at det vil gjøre Filmbutikken mer kjent over hele landet, sier Vestøl. – Men variasjonen i utvalget vil forbli det samme, lover hun.
For å tegne deg på Filmbutikkens nyhetsbrev kan du klikke deg inn på:
Nyhetsbrev