Salmer Fra Kjøkkenet ble en salgssuksess i Cannes. Men også Villmark og Pelle Politibil er nå solgt til flere land og Buddy hadde snik-premiere på markedet.
Salmer Fra Kjøkkenet ble en salgssuksess i Cannes. Men også Villmark og Pelle Politibil er nå solgt til flere land og Buddy hadde snik-premiere på markedet.
Salmer Fra Kjøkkenet ble en salgssuksess i Cannes. Men også Villmark og Pelle Politibil er nå solgt til flere land og Buddy hadde snik-premiere på markedet.
Som Rush Prints nettutgave nylig kunne melde om, gikk det nesten på knyttnevene løs da Bent Hamers film Salmer Fra Kjøkkenet ble vist på markedet i Cannes. Utenlandske distributører sto i kø for å slippe inn på visningen av hva som ble festivalens store kult-suksess.
Selv om ingen ville slåss for Villmark, er også den filmen nå solgt til flere land etter visninger i Cannes, ifølge utenlandsansvarlig i NFI, Stine Oppegaard.
– Både Tyskland og Taiwan har kjøpt filmen, flere interessenter vurderer det samme. Det tyske markedet har jo alltid vært viktig for norsk film.
Også Pelle Politibil ble møtt med stor interesse under visningene i Cannes, selv om festivalen sjelden viser barnefilmer.
– Det er ca 40 land som har vist sin interesse for filmen.
Også den nye norske filmen Buddy (se foto), som ikke har norsk premiere før i august, ble vist på markedet.
Salmer Fra Kjøkkenet ble en salgssuksess i Cannes. Men også Villmark og Pelle Politibil er nå solgt til flere land og Buddy hadde snik-premiere på markedet.
Salmer Fra Kjøkkenet ble en salgssuksess i Cannes. Men også Villmark og Pelle Politibil er nå solgt til flere land og Buddy hadde snik-premiere på markedet.
Som Rush Prints nettutgave nylig kunne melde om, gikk det nesten på knyttnevene løs da Bent Hamers film Salmer Fra Kjøkkenet ble vist på markedet i Cannes. Utenlandske distributører sto i kø for å slippe inn på visningen av hva som ble festivalens store kult-suksess.
Selv om ingen ville slåss for Villmark, er også den filmen nå solgt til flere land etter visninger i Cannes, ifølge utenlandsansvarlig i NFI, Stine Oppegaard.
– Både Tyskland og Taiwan har kjøpt filmen, flere interessenter vurderer det samme. Det tyske markedet har jo alltid vært viktig for norsk film.
Også Pelle Politibil ble møtt med stor interesse under visningene i Cannes, selv om festivalen sjelden viser barnefilmer.
– Det er ca 40 land som har vist sin interesse for filmen.
Også den nye norske filmen Buddy (se foto), som ikke har norsk premiere før i august, ble vist på markedet.