Trier-film godt mottatt

august cannes

I dag ble Oslo, 31. august vist under filmfestivalen i Cannes. Filmen fikk applaus, trampeklapp og mye ros. Produsenten Yngve Sæther ble rørt etter visningen.

– Det var veldig sterkt, og utrolig deilig å endelig få sett den sammen med et så stort og flott publikum. Cannes er jo en fantastisk arena. Det var følelsesmessig veldig sterkt. (…) Jeg syns jo Anders Danielsen Lie gjør en kjempebra prestasjon, og når han da reiser seg i salen og mottar applausen – da blir det mye, sier produsenten til NRK.

Det er ingen tvil om at utlandet viser stor interesse for filmen. Sæther forteller at filmen allerede er solgt til en rekke europeiske land, deriblant Frankrike, Storbritannia, Sverige og Danmark.

De første anmeldelsene har også begynt å dukke opp. Variety, for eksempel, gir Oslo, 31. august mange lovord. Bransjebladet skriver blant annet at:»While relative Lars tackles the end of the world in Melancholia, distant cousin Joachim Trier — yes, sans the von — opts for an intimate portrait of the end of the world of just one thirtysomething in Oslo, August 31st. Like Norwegian helmer’s earlier «Reprise,» this confident and beautifully crafted second film adds a contempo finish and pays homage to the French New Wave, adapting the suicide-themed novel that also inspired Louis Malle’s The Fire Within

Trier-film godt mottatt

august cannes

I dag ble Oslo, 31. august vist under filmfestivalen i Cannes. Filmen fikk applaus, trampeklapp og mye ros. Produsenten Yngve Sæther ble rørt etter visningen.

– Det var veldig sterkt, og utrolig deilig å endelig få sett den sammen med et så stort og flott publikum. Cannes er jo en fantastisk arena. Det var følelsesmessig veldig sterkt. (…) Jeg syns jo Anders Danielsen Lie gjør en kjempebra prestasjon, og når han da reiser seg i salen og mottar applausen – da blir det mye, sier produsenten til NRK.

Det er ingen tvil om at utlandet viser stor interesse for filmen. Sæther forteller at filmen allerede er solgt til en rekke europeiske land, deriblant Frankrike, Storbritannia, Sverige og Danmark.

De første anmeldelsene har også begynt å dukke opp. Variety, for eksempel, gir Oslo, 31. august mange lovord. Bransjebladet skriver blant annet at:»While relative Lars tackles the end of the world in Melancholia, distant cousin Joachim Trier — yes, sans the von — opts for an intimate portrait of the end of the world of just one thirtysomething in Oslo, August 31st. Like Norwegian helmer’s earlier «Reprise,» this confident and beautifully crafted second film adds a contempo finish and pays homage to the French New Wave, adapting the suicide-themed novel that also inspired Louis Malle’s The Fire Within

MENY