Tallenes Tale: Helg uke 11, 2010

se rush

8.557 nordmenn så En helt vanlig dag på jobben i løpet av de tre første dagene. Filmen åpnet på 5.plass.

– Jeg synes det er rart, og det ligger absolutt under det vi hadde trodd. Vi har opplevd en fantastisk interesse i media, og har fått veldig gode tilbakemeldinger, forteller produsenten Ørjan Karlsen til Dagbladet. Som mener at filmen er for folk flest.

– Jo, vi mener det, men det er mye nå som tyder på at vi ikke har klart å kommunisere det godt nok. Dette er ikke en dokumentar om Se og Hør, og heller ingen internfilm for Akersgata. Det er en underholdningsfilm Vi gir uansett ikke opp, og har stor tro på fortsettelsen. Kinosjefene er veldig velvillige, og vi håper at de publikummerne som har kommet ut med et smil om munnen også forteller det til sine venner.

Filmen har fått massiv medieoppmerksomhet og mange nordmenn er svært interessert i det filmen handler om. Men muligens trenger En helt vanlig dag på jobben litt mer tid på seg for å sette seg i folks bevissthet. Jeg tror vi vil se en økning i besøkstallene på filmen etter hvert som dagene går.

Helgens andre norske premiere, dokumentaren Snøhulemannen, åpnet på 11.plass med 2.553 solgte billetter. Det er ikke verst for en dokumentarfilm – som er ute i 10 kopier. Selv om Snøhulemannen handler om en mann som har tatt «friluftslivet» i en ekstrem retning, er det likevel en god del naturglade nordmenn kan forholde seg til.

Sandra Bullock vant nylig Oscar for beste kvinnelige hovedrolle for The Blind Side. Denne helgen hadde filmen norsk premiere. Filmen ble sett av 6.329.

Med 12.364 solgte billetter er Green Zone helgens mest sette premierefilm.

Tallenes Tale: Helg uke 11, 2010

se rush

8.557 nordmenn så En helt vanlig dag på jobben i løpet av de tre første dagene. Filmen åpnet på 5.plass.

– Jeg synes det er rart, og det ligger absolutt under det vi hadde trodd. Vi har opplevd en fantastisk interesse i media, og har fått veldig gode tilbakemeldinger, forteller produsenten Ørjan Karlsen til Dagbladet. Som mener at filmen er for folk flest.

– Jo, vi mener det, men det er mye nå som tyder på at vi ikke har klart å kommunisere det godt nok. Dette er ikke en dokumentar om Se og Hør, og heller ingen internfilm for Akersgata. Det er en underholdningsfilm Vi gir uansett ikke opp, og har stor tro på fortsettelsen. Kinosjefene er veldig velvillige, og vi håper at de publikummerne som har kommet ut med et smil om munnen også forteller det til sine venner.

Filmen har fått massiv medieoppmerksomhet og mange nordmenn er svært interessert i det filmen handler om. Men muligens trenger En helt vanlig dag på jobben litt mer tid på seg for å sette seg i folks bevissthet. Jeg tror vi vil se en økning i besøkstallene på filmen etter hvert som dagene går.

Helgens andre norske premiere, dokumentaren Snøhulemannen, åpnet på 11.plass med 2.553 solgte billetter. Det er ikke verst for en dokumentarfilm – som er ute i 10 kopier. Selv om Snøhulemannen handler om en mann som har tatt «friluftslivet» i en ekstrem retning, er det likevel en god del naturglade nordmenn kan forholde seg til.

Sandra Bullock vant nylig Oscar for beste kvinnelige hovedrolle for The Blind Side. Denne helgen hadde filmen norsk premiere. Filmen ble sett av 6.329.

Med 12.364 solgte billetter er Green Zone helgens mest sette premierefilm.

MENY