Svensk ringrev innen produktplassering til Norge

Olsenbanden jr. og en velkjent norsk merkevare.
Olsenbanden jr. og en velkjent norsk merkevare.

Svenske Peter Carnello, som har 20 års erfaring med produktplassering i det svenske markedet, starter nå opp i Norge, skriver Kampanje.no

Carnello er en av de mest erfarne innen produktplassering i Norden, med oppstart av sitt selskap InBetween i 1994. Med seg på den norske oppstarten har Carnello fått med seg seg tidligere markedsdirektør i Fox International Channels, Martin Aarestrup, og kommersiell direktør i Monster, Dag Arne Midtbø.

– Jeg har i lang tid hatt et ønske om å etablere InBetween Entertainment i Norge og er svært fornøyd med å kunne gjøre dette sammen med de menneskene jeg nå har samlet, sier Peter Carnello.

Temaet «produktplassering», som i følge Carnello fortsatt er et noe ladet begrep i Norge, ble sist tatt opp i forbindelse med Jul i Flåklypa, som både har postkontor og Felleskjøpet-butikk i handlingen.

– Det er ikke lenger snakk om «snikreklame». Det ordet er ikke der lenger, men det er nok fortsatt mange som ikke har så mye erfaring med dette og i tillegg er det nok fortsatt et litt ladet ord der mange tenker på «glamour», «spenning» og «penger». Men vi tror mer åpenhet rundt dette vil gjøre det mindre farlig å snakke om, sier Carnello.

Kilde: Kampanje.no

Svensk ringrev innen produktplassering til Norge

Olsenbanden jr. og en velkjent norsk merkevare.
Olsenbanden jr. og en velkjent norsk merkevare.

Svenske Peter Carnello, som har 20 års erfaring med produktplassering i det svenske markedet, starter nå opp i Norge, skriver Kampanje.no

Carnello er en av de mest erfarne innen produktplassering i Norden, med oppstart av sitt selskap InBetween i 1994. Med seg på den norske oppstarten har Carnello fått med seg seg tidligere markedsdirektør i Fox International Channels, Martin Aarestrup, og kommersiell direktør i Monster, Dag Arne Midtbø.

– Jeg har i lang tid hatt et ønske om å etablere InBetween Entertainment i Norge og er svært fornøyd med å kunne gjøre dette sammen med de menneskene jeg nå har samlet, sier Peter Carnello.

Temaet «produktplassering», som i følge Carnello fortsatt er et noe ladet begrep i Norge, ble sist tatt opp i forbindelse med Jul i Flåklypa, som både har postkontor og Felleskjøpet-butikk i handlingen.

– Det er ikke lenger snakk om «snikreklame». Det ordet er ikke der lenger, men det er nok fortsatt mange som ikke har så mye erfaring med dette og i tillegg er det nok fortsatt et litt ladet ord der mange tenker på «glamour», «spenning» og «penger». Men vi tror mer åpenhet rundt dette vil gjøre det mindre farlig å snakke om, sier Carnello.

Kilde: Kampanje.no

MENY