Ta en god kikk på ovenstående bilde (av L.A. Times-fotograf Lawrence K. Ho). Jeg synes det er en ganske slående illustrasjon på hvor digital filmdistribusjon er på vei. Som vi linket til for noen uker siden; independent-regissør Edward Burns og hans produsenter har valgt å distribuere sin nyeste film Purple Violets eksklusivt via Apples heldigitale iTunes-butikk. (Men ikke uten problemer.)
Nå som det er "premiere" har L.A. Times gjort en oppfølgingssak om pionérprosjektet, og de får følgende sitat ut av Eddy Cue, visepresident i iTunes: "The important part is that people have a lot less free time, which means they are less inclined to plan out exactly when or where, or upon which device they’ll do their viewing. We want to give them as many options as possible." Journalisten har også snakket med Burns, som gir noen tegn på hvorfor dette passet for hans film akkurat nå. Om ikke massiv lesning, så er saken (og ikke minst bildet over) interessant nok bare som forrett til fremtiden; Purple Violets er den første av mange filmer som vil omgå kinodistribusjon for å treffe brukeren rett i blodåren.