OL ga TV 2 seerboom

tv2_ol_768
Et knippe av TV 2s OL-stab.

TV 2 har fått merke nordmenns sportinteresse under OL – aldri før har kanalen hatt så mange seere, skriver Dagens Næringsliv.

Den siste OL-helgen fulgte på det meste 1.464.000 nordmenn med på herrenes skiskytterstafett, 1.313.000 så 30-kilometeren og 1.271.000 fikk med seg søndagens 5-mil. Lørdagen hadde kanalen en markedsandel på 57 prosent.

– Jeg er glad og stolt over at TV 2 i sitt 22.år har fått formidle en så stor idrettsopplevelse som OL. Lekene har vært et formidabelt løft og læringskurven har vært bratt. Det har vært krevende og moro, sier TV 2-sjef Alf Hildrum.

Fire øvelser fikk en markedsandel på hele 90 prosent eller mer, mens 28 øvelser endte med en respektabel markedsandel på over 80 prosent.

Kilde: DN.no

OL ga TV 2 seerboom

tv2_ol_768
Et knippe av TV 2s OL-stab.

TV 2 har fått merke nordmenns sportinteresse under OL – aldri før har kanalen hatt så mange seere, skriver Dagens Næringsliv.

Den siste OL-helgen fulgte på det meste 1.464.000 nordmenn med på herrenes skiskytterstafett, 1.313.000 så 30-kilometeren og 1.271.000 fikk med seg søndagens 5-mil. Lørdagen hadde kanalen en markedsandel på 57 prosent.

– Jeg er glad og stolt over at TV 2 i sitt 22.år har fått formidle en så stor idrettsopplevelse som OL. Lekene har vært et formidabelt løft og læringskurven har vært bratt. Det har vært krevende og moro, sier TV 2-sjef Alf Hildrum.

Fire øvelser fikk en markedsandel på hele 90 prosent eller mer, mens 28 øvelser endte med en respektabel markedsandel på over 80 prosent.

Kilde: DN.no

MENY