NRKs slow tv-konsept solgt til USA

Skjermdump fra "Nasjonal strikkekveld"
Skjermdump fra «Nasjonal strikkekveld»

Los Angeles-selskapet LMNO Productions har kjøpt remake-rettighetene til NRKs slow tv-format for det amerikanske markedet, skriver Realscreen.com.

NRK-konseptet debuterte i 2011 med Bergensbanen minutt for minutt, og har siden dokumentert Hurtigrutens ferd, vedfyring, og sist en helaften med strikking. Hele 1,3 millioner seere var innom strikkekvelden sist fredag.

– I en verden hvor alt går så fort var det befriende å finne noe så fengende at du ikke klarte se bort, sa Lori Rotschild Ansaldi, senior VP for LMNO.

– LMNO er kontinuerlig på utkikk etter høylytte, distinkte formater og karakterer, og vi mener vi har funnet akkurat dette i slow-tv-konseptet, legger hun til.

Se «Nasjonal strikkekveld» på NRK Nett-TV.

Kilde: Realscreen.com

NRKs slow tv-konsept solgt til USA

Skjermdump fra "Nasjonal strikkekveld"
Skjermdump fra «Nasjonal strikkekveld»

Los Angeles-selskapet LMNO Productions har kjøpt remake-rettighetene til NRKs slow tv-format for det amerikanske markedet, skriver Realscreen.com.

NRK-konseptet debuterte i 2011 med Bergensbanen minutt for minutt, og har siden dokumentert Hurtigrutens ferd, vedfyring, og sist en helaften med strikking. Hele 1,3 millioner seere var innom strikkekvelden sist fredag.

– I en verden hvor alt går så fort var det befriende å finne noe så fengende at du ikke klarte se bort, sa Lori Rotschild Ansaldi, senior VP for LMNO.

– LMNO er kontinuerlig på utkikk etter høylytte, distinkte formater og karakterer, og vi mener vi har funnet akkurat dette i slow-tv-konseptet, legger hun til.

Se «Nasjonal strikkekveld» på NRK Nett-TV.

Kilde: Realscreen.com

MENY