Norsk "luktefilm"

kurt film

Kurt Josef Wagle og legenden om Fjordheksa tar i bruk 3D-systemet ODORAMA som ikke har vært i bruk her i landet siden John Waters’ Polyester kom i 1981.

Mens James Cameron jobbet med dybdeperspektivet i gigantsuksessen Avatar, konsentrerer Wirkola og kompani seg om hvilke lukter vi som publikum utsettes for via filmopplevelsen. Rent praktisk foregår dette ved at publikum får med seg et luktekort inn i salen. Underveis i løpet av filmen blir man instruert i hvilken del av kortet man skal skrape på.

– Luktesansen er vanligvis forbeholdt nabomannens popcorn-lukt når man er på kino. Nå skal vi utnytte den «ubenyttede sansen» for å lage en enda mer komplett kino-opplevelse. Tenk bare hvor bra Duften av en kvinne hadde vært med bruk av ODORAMA!» forteller regissør Tommy Wirkola i en pressemelding.

Norsk "luktefilm"

kurt film

Kurt Josef Wagle og legenden om Fjordheksa tar i bruk 3D-systemet ODORAMA som ikke har vært i bruk her i landet siden John Waters’ Polyester kom i 1981.

Mens James Cameron jobbet med dybdeperspektivet i gigantsuksessen Avatar, konsentrerer Wirkola og kompani seg om hvilke lukter vi som publikum utsettes for via filmopplevelsen. Rent praktisk foregår dette ved at publikum får med seg et luktekort inn i salen. Underveis i løpet av filmen blir man instruert i hvilken del av kortet man skal skrape på.

– Luktesansen er vanligvis forbeholdt nabomannens popcorn-lukt når man er på kino. Nå skal vi utnytte den «ubenyttede sansen» for å lage en enda mer komplett kino-opplevelse. Tenk bare hvor bra Duften av en kvinne hadde vært med bruk av ODORAMA!» forteller regissør Tommy Wirkola i en pressemelding.

MENY