Mer YouTube, mindre TV

YouTube på TV YouTube vil nevnes først i leksikonoppslaget om hvordan folks TV-vaner begynte å endre seg drastisk på midten av 00-tallet. Tendensen er her allerede. Det amerikanske gallupselskapet Harris Interactive har publisert en undersøkelse av amerikaneres TV-vaner som avslører at over 32 prosent av YouTube-brukere i USA ser mindre på TV som følge av internett-bruken deres (via Propaganda).

Dette er antageligvis bare begynnelsen. Uavhengig av YouTube; hvor mye av innholdet man tidligere søkte til TVen for å finne, finner man i dag på nett? Nesten alt. Til tross for deres respektive internettsatsninger; når vil vi få se NRK og TV2 gjøre drastiske grep for å forberede seg på dette paradigmeskiftet (som allerede er i full gang)?

Mer YouTube, mindre TV

YouTube på TV YouTube vil nevnes først i leksikonoppslaget om hvordan folks TV-vaner begynte å endre seg drastisk på midten av 00-tallet. Tendensen er her allerede. Det amerikanske gallupselskapet Harris Interactive har publisert en undersøkelse av amerikaneres TV-vaner som avslører at over 32 prosent av YouTube-brukere i USA ser mindre på TV som følge av internett-bruken deres (via Propaganda).

Dette er antageligvis bare begynnelsen. Uavhengig av YouTube; hvor mye av innholdet man tidligere søkte til TVen for å finne, finner man i dag på nett? Nesten alt. Til tross for deres respektive internettsatsninger; når vil vi få se NRK og TV2 gjøre drastiske grep for å forberede seg på dette paradigmeskiftet (som allerede er i full gang)?

MENY