Leder for film og tv i det Telenor-eide selskapet Comoyo, Karianne Melleby, har ingen tro på at det vil komme en filmens Spotify, hvor forbrukerne kan finne det meste av innhold gjennom én løsning, skriver Hardware.no.
– Det er fryktelig mange tjenester på markedet nå, og det blir uoversiktlig for forbrukerne. De skjønner ikke alltid hvor de finner hvilket innhold, og kanskje er de nødt til å bli kunder to steder, bare for å få med seg forskjellige sesonger av samme serie, sier hun.
Troen på et Spotify-konsept er lite trolig i følge Melleby. Til det er det alt for store summer involvert.
– Filmbransjen har ordnet det veldig godt til for seg selv, og jeg ser ikke at det kommer til å komme noen endringer her.
Når det er store summer involvert, er det ikke akkurat hensynet til forbrukeren som går foran. Filmselskapene vil ha pengene sine, så enkelt er det, skriver Hardware.no.
For at det skulle blitt mulig å samle alle filmer inn i en tjeneste, hadde noen vært nødt til kjøpe ut filmselskapene, forteller Melleby.
Melleby er en av foredragsholderne på Nordiske Mediedager i Bergen 8. – 10. mai.
Kilde: Hardware.no