Kritisk til Film & Kinos pengebruk

Film og kino logo_468

Bransjeorganisasjonen Film & Kino har valgt å bruke over 2 millioner kroner på utvikling av et nytt informasjonsverktøy for videobransjen, i en tid hvor salget av fysiske formater er sterkt fallende, skriver Dagsavisen.

Som ekstra salt på såret måtte utviklingen av verktøyet skrinlegges. Dette synes landets største videoforhandler er kritikkverdig.

– Det virker helt uforståelig at man skal bruke så mye penger på noe så meningsløst, sier Steinar Storløkken, produktsjef i Platekompaniet.

Informasjonen som den skrinlagte oppdateringen av progamvaren Releaseplaner gir, er nemlig i utgangspunktet helt gratis, forteller Storløkken.

– Vi har uansett aldri benyttet oss av Releaseplaner. Vi får det vi trenger av informasjon direkte fra videodistributørene, som er flinke til å informere oss om sine kommende utgivelser. Det er dessuten helt gratis, sier Steinar Storløkken.

Det samme mener daglig leder av Filmgalleriet i Haugesund, butikken som i år ble kåret til landets beste leiefilmbutikk, Knut Høyvik.

– Releaseplaner fungerer utmerket slik det er i dag. Å bruke over 1 million kroner på å utvikle dette videre gir ikke mening. I stedet burde de brukt penger på å markedsføre bransjen bedre, mener han.

Kilde: Dagsavisen

Kritisk til Film & Kinos pengebruk

Film og kino logo_468

Bransjeorganisasjonen Film & Kino har valgt å bruke over 2 millioner kroner på utvikling av et nytt informasjonsverktøy for videobransjen, i en tid hvor salget av fysiske formater er sterkt fallende, skriver Dagsavisen.

Som ekstra salt på såret måtte utviklingen av verktøyet skrinlegges. Dette synes landets største videoforhandler er kritikkverdig.

– Det virker helt uforståelig at man skal bruke så mye penger på noe så meningsløst, sier Steinar Storløkken, produktsjef i Platekompaniet.

Informasjonen som den skrinlagte oppdateringen av progamvaren Releaseplaner gir, er nemlig i utgangspunktet helt gratis, forteller Storløkken.

– Vi har uansett aldri benyttet oss av Releaseplaner. Vi får det vi trenger av informasjon direkte fra videodistributørene, som er flinke til å informere oss om sine kommende utgivelser. Det er dessuten helt gratis, sier Steinar Storløkken.

Det samme mener daglig leder av Filmgalleriet i Haugesund, butikken som i år ble kåret til landets beste leiefilmbutikk, Knut Høyvik.

– Releaseplaner fungerer utmerket slik det er i dag. Å bruke over 1 million kroner på å utvikle dette videre gir ikke mening. I stedet burde de brukt penger på å markedsføre bransjen bedre, mener han.

Kilde: Dagsavisen

MENY