
I den ferske strømmebransjen spisses nå konkurransen. Den største aktøren på markedet er Netflix, i godt selskap med HBOs enorme katalog av kvalitetsserier via tjenesten HBO Nordic.
Nå ønsker ViaPlay å møte konkurransen fra de amerikanske aktørene, skriver Hardware.no.
De vil nå utvide for å treffe flere brukergrupper, i tillegg til at de vil forbedre den unike offline-funksjonen tjenesten er alene om å levere. Det er brukergruppene barn og kvinner som skal få mer innhold, forteller ViaPlays nye administrerende direktør, Rikard Steiber.
– Det skal komme langt mer barneinnhold enn tidligere. Barn ser ofte på det samme flere ganger, så anbefalingene til de yngste brukerne vil samtidig bli annerledes enn for voksne. Vi voksne liker som regel å se noe nytt hver gang, og ikke bli anbefalt en film vi allerede har sett, forteller han.
De ønsker også å kutte ned på karantenetiden mellom tradisjonell kino-og strømmelansering ved å la det i snitt være 8-12 måneders ventetid. Offline-modusen skal forbedres slik at man kan lagre så mye man vil innen en 30-dagers periode, og dermed kan ta med seg innhold også steder uten nettforbindelse.
Kilde: Hardware.no