Hvor stor kan Simpsons – the Movie bli?

Bart

Jeg sitter i en chambre de bonne i 11. arrondissement i Paris, tenker på at Cannes-festivalen bare er en togreise unna og skulle egentlig ønske jeg var der nede. Men mens Monsieur Lismoen skal blogge om auteurfilmer fra verdens største festival, tenkte jeg å ta meg av de litt mer useriøse filmene som venter fremover.

27. juli har Simpsons – The Movie premiere. Fox lover en film som ikke skal være en serie TV-vignetter, men en film som står støtt på egne bein. Promomaterialet ser da også veldig lovende ut, og forhåndsomtalene har vært enstemmig positive sålangt. Legg til at opphavsmaterialet er den lengstgående sitcom noensinne, og at den har en uvanlig stor fanbase som nær sagt allerede venter i soveposene sine utenfor kinoene.

Men hva har vi egentlig i vente? Vi vet at filmen vil inneholde en kliss naken Bart Simpson på skateboard nedover byens gater. Den scenen har allerede fått mye omtale både her og der. Vi vet også at en mijøkatastrofe er filmens store konflikt, og at det har noe med Homers arbeidsplass å gjøre. Ja, mer vet vi faktisk ikke.

Lisa

I USA har det allerede dukket opp flere morsomme promostunt for filmen. Kinoer er blitt utstyrt med sofaer med familien à la seriens mange variasjoner over åpningsvignetten, og flere 7-Elevens vil bli bygget om til Springfields berømte supermarked Kwik-E-Marts som et av de største eventene. Kjeden vil også selge produkter fra Simpsonsuniverset som Buzz Cola

Simpsons – The Movie er en av flere filmer som lanseres verden over på samme dato, men Fox har valgt å plassere filmen strategisk etter at vi allerede har fått servert de mer opplagte suksessene som Spider-Man og Pirates 3. Dette gjelder også internasjonalt, der filmselskapet ofte har hentet inn mer penger enn i hjemlandet; det beste eksemplet Ice Age: The Meltdown som hentet inn 70% av inntektene sine utenfor USA.

Den internasjonale satsingen sees også på filmens offisielle hjemmeside, som tilbys i hele 64 forskjellige språk! Selve serien sendes i dag i over 70 land. Det mange spør seg, er om suksessen allerede er dratt for langt og at folk er lei av den gule familien.

Cast

Jeg håper vi får en film som vil tilby noe annerledes enn de mange masseproduserte animasjonsfilmer fra senere år. Isåfall fortjener den all den suksess den kan få!

Hvor stor kan Simpsons – the Movie bli?

Bart

Jeg sitter i en chambre de bonne i 11. arrondissement i Paris, tenker på at Cannes-festivalen bare er en togreise unna og skulle egentlig ønske jeg var der nede. Men mens Monsieur Lismoen skal blogge om auteurfilmer fra verdens største festival, tenkte jeg å ta meg av de litt mer useriøse filmene som venter fremover.

27. juli har Simpsons – The Movie premiere. Fox lover en film som ikke skal være en serie TV-vignetter, men en film som står støtt på egne bein. Promomaterialet ser da også veldig lovende ut, og forhåndsomtalene har vært enstemmig positive sålangt. Legg til at opphavsmaterialet er den lengstgående sitcom noensinne, og at den har en uvanlig stor fanbase som nær sagt allerede venter i soveposene sine utenfor kinoene.

Men hva har vi egentlig i vente? Vi vet at filmen vil inneholde en kliss naken Bart Simpson på skateboard nedover byens gater. Den scenen har allerede fått mye omtale både her og der. Vi vet også at en mijøkatastrofe er filmens store konflikt, og at det har noe med Homers arbeidsplass å gjøre. Ja, mer vet vi faktisk ikke.

Lisa

I USA har det allerede dukket opp flere morsomme promostunt for filmen. Kinoer er blitt utstyrt med sofaer med familien à la seriens mange variasjoner over åpningsvignetten, og flere 7-Elevens vil bli bygget om til Springfields berømte supermarked Kwik-E-Marts som et av de største eventene. Kjeden vil også selge produkter fra Simpsonsuniverset som Buzz Cola

Simpsons – The Movie er en av flere filmer som lanseres verden over på samme dato, men Fox har valgt å plassere filmen strategisk etter at vi allerede har fått servert de mer opplagte suksessene som Spider-Man og Pirates 3. Dette gjelder også internasjonalt, der filmselskapet ofte har hentet inn mer penger enn i hjemlandet; det beste eksemplet Ice Age: The Meltdown som hentet inn 70% av inntektene sine utenfor USA.

Den internasjonale satsingen sees også på filmens offisielle hjemmeside, som tilbys i hele 64 forskjellige språk! Selve serien sendes i dag i over 70 land. Det mange spør seg, er om suksessen allerede er dratt for langt og at folk er lei av den gule familien.

Cast

Jeg håper vi får en film som vil tilby noe annerledes enn de mange masseproduserte animasjonsfilmer fra senere år. Isåfall fortjener den all den suksess den kan få!

MENY