Hollywoods sterke produsenter

Kathleen Kennedy2007 har sett en sjeldent bra ansamling amerikansk film. I alt fra nywestern til independent drama, har filmer som The Assasination of Jesse James og No Country for Old Men slåss om superlativene. Så skulle man kanskje tro at disse filmene har sitt opphav i sterke regissører med klare visjoner, og så er sikkert også riktig, men i flere av disse tilfellene står det vel så sterke produsenter bak.

Scott Rudin Variety gjør en veldig interessant sak på tre av disse: Scott Rudin, mannen bak Atonement, nevnte No Country og snart aktuelle Margot at the Wedding. Kathleen Kennedy, som dette året har dratt over Atlanterhavet til Frankrike der hun har produsert animasjonsfilmen Persepolis og The Diving Bell and the Butterfly. Sist ut, William Horberg og hans adaptasjon av Drageløperen. Jeg anbefaler deg å lese hele artikkelen; den gir et sjeldent innblikk i en fascinerende prosess med å finne rett regissør og skuespillere til nettopp dét prosjektet.

Hollywoods sterke produsenter

Kathleen Kennedy2007 har sett en sjeldent bra ansamling amerikansk film. I alt fra nywestern til independent drama, har filmer som The Assasination of Jesse James og No Country for Old Men slåss om superlativene. Så skulle man kanskje tro at disse filmene har sitt opphav i sterke regissører med klare visjoner, og så er sikkert også riktig, men i flere av disse tilfellene står det vel så sterke produsenter bak.

Scott Rudin Variety gjør en veldig interessant sak på tre av disse: Scott Rudin, mannen bak Atonement, nevnte No Country og snart aktuelle Margot at the Wedding. Kathleen Kennedy, som dette året har dratt over Atlanterhavet til Frankrike der hun har produsert animasjonsfilmen Persepolis og The Diving Bell and the Butterfly. Sist ut, William Horberg og hans adaptasjon av Drageløperen. Jeg anbefaler deg å lese hele artikkelen; den gir et sjeldent innblikk i en fascinerende prosess med å finne rett regissør og skuespillere til nettopp dét prosjektet.

MENY