I et kulminerende crescendo av hype, debuterte Tarantino/Rodriguez-prosjektet Grindhouse på amerikanske kinoer i helga. Som de fleste av dere sikkert har fått med seg er dette to filmer i én, laget etter model fra kultfenomentet grindhouse. Vi snakker altså om tre timer film, noe som i seg selv er vanskelig å markedsføre for publikum. Men med et markedsføringsbudsjett på 30 millioner dollar, nevnte hype og kjendisregissører bak kamera, hadde de fleste nok forventet at filmen ville åpne til +25 millioner i helga og plassering på toppen av kinolistene.
Skuffelsen var derfor sikkert stor da Harvey med venner i The Weinstein Company fikk beskjed om at Grindhouse kun spilte inn usle 11 millioner over helga. En kjip 4. plass trass i at filmen ble vist i flere saler enn noen annen i Statene, kan ikke sies å være annet en en aldri så liten flopp. Filmen har forøvrig fått overveiende gode kritikker, og har et snitt på 83% hos Rotten Tomatoes.