Etter åpningshelgen er Hans Petter Molands Kraftidioten sett av 13 000 publikummere, melder distributøren Nordisk filmdistribusjon i en pressemelding. Det er ingen knallåpning, men heller ikke dårlig for en norsk film for voksne.
Etter gjennomgående gode kritikker og god mottakelse på Berlinalen, der filmen deltok i hovedkonkurransen, tipper vi at Kraftidioten vil kunne lande omtrent der Tusen Ganger God Natt befinner seg nå etter premieren i høst – på minst 100 000 besøk. Kanskje har Kraftidioten et noe større potensiale lokalt, med et stort antall kjente og kjære skuespillere og ikke minst et visuelt univers og en sjanger som er kommersielt slagkraftig. Det er ikke ofte vi ser et mafiaoppgjør i den norske fjellheimen, noe som garantert også vil lokke til seg flere unge publikummere.
I likhet med Tusen Ganger Godnatt (som Paradox også har produsert) har Kraftidioten solgt godt internasjonalt, til over 40 land, sist gang vi sjekket. Distributører i viktige markeder som Storbritannia, Tyskland og Frankrike har sikret seg filmen. I tillegg er den solgt til land som Belgia, Nederland, Luxembourg, Tyrkia, Ungarn, Polen, Romania, Estland, Østerrike, Sveits, Albania, Slovenia, Kroatia, Serbia, Montenegro, Bosnia, Kosovo, Makedonia, Tsjekkia, Slovakia og Sør-Korea.