Variety rapporterer at verdens eldste produksjonsselskap; franske Gaumont, går uortodokse veier for å skaffe kapital til nye filmer. Ihvertfall hva angår den europeiske filmindustrien. Deres nyeste film; Chrysalis Memories, inneholder blant annet fremtidsbiler fra Renault, tastaturløse datamaskiner fra Dell og Google Earth, og kan dermed hente inn penger fra disse aktørene. En velkjent taktikk i Hollywood, men forholdsvis sjeldent i Europa. Selskapene har også bidratt med å designe realistiske fremtidsversjoner av de nevnte verktøyene, og brukes i filmen av et politi som leter etter forsvunnede og identitetsløse mennesker i et futuristisk univers.
Fransk film bærer sjelden preg av nyvinninger på sjangerfronten. Det blir mye farse og drama. Men Gaumonts suksess med thrilleren 36 Quai des Orfèvres med Gérard Depardieu og Daniel Auteuil for et par år siden, gjør at de nå håper at Chrysalis kan gjøre det samme for science-fiction. Filmen kan sies å være en remake av klassikeren Les Yeux Sans Visage fra 1960, og regisseres av Philippe Leclerc. Forøvrig kommer også Mathieu Kassovitz snart med Babylon AD; en film som blander de to sjangerne.