Nå er shortlistkandidatene klare, til fagprisene for produksjon og postproduksjon i årets Gullbranson. Det er Kampanje som melder om dette.
Prisen er oppkalt etter Johan Gulbranson, ”en pionéer i bransjen og den norske reklamefilmskaperen som har hentet med seg mest gull hjem fra Cannes Lions. Formålet er å fremme og utmerke norske reklamefilmer som er av håndverksmessig høy kvalitet og som ivaretar reklameidéens potensial. Videre å trekke frem enkeltpersoners faglige bidrag”.
Det er i år to fagpriser som skal deles ut, en fagpris for produksjon og en for postproduksjon. Det er produsentene og postprodusentene som står for innsending av kandidater til prisen. Prisutdelingen i Gullbranson foregår på Sentrum Scene i Oslo den 23. oktober.
Det kom inn 51 påmeldinger til fagprisen, og juryen har jobbet seg frem til en liste av finalister som består av åtte nominerte til Fagprisen produksjon og åtte kandidater til Fagprisen postproduksjon.
Nominerte i Fagprisen for produksjon
Den nominerte er | Fagrolle | I reklamefilmen |
Astrid Maria Sætren | Produksjonsdesigner | Felleskjøpet «Voff» |
Anders Flatland | Foto | Felleskjøpet «Voff» |
Jørgen Stangebye Larsen | Scenograf | Gllde Pålegg «Eldre ektepar» |
Jens Ramborg | Foto | Marine Harvest «Mowi» |
Geir Hartly | Foto | Telenor «The Train» |
Halvor Lid | Produksjonsleder | Felleskjøpet «Voff» |
Dante Spinotti | Foto | Telenor «Cowboy» |
Tom Erik Heimen | Stunt | The Devold Protection Challenge |
Nominert i Fagprisen for postproduksjon
Didrik Jerndahl | Klipp | Sparebankforeningen «Overskudd til å dele» |
Haavard Albertsen | Online/grade | Felleskjøpet «Voff» |
Henrik Skram | Komponist | Sparebankforeningen «Overskudd til å dele» |
Marius Brovold | Lyddesign | Unibet «Nye baller» |
Marius Brovold | Lyd | Unibet «Myntkastet» |
Patrick Larsgaard | Klipp | Barnehagebarnas egen reklamefilm |
Thomas Trælnes | Klipp | Unibet «Nye baller» |
Thomas Trælnes | Klipp | Unibet «Myntkastet» |