De nominerte til fagprisen Gullbranson

Hovedmotiv kopi - versjon 2
Produksjonsdesigner på «Blind», Jørgen Stangeby Larsen, er også nominert til en Gullbranson.

Nå er shortlistkandidatene klare, til fagprisene for produksjon og postproduksjon i årets Gullbranson.  Det er Kampanje som melder om dette.

Prisen er oppkalt etter Johan Gulbranson, ”en pionéer i bransjen og den norske reklamefilmskaperen som har hentet med seg mest gull hjem fra Cannes Lions. Formålet er å fremme og utmerke norske reklamefilmer som er av håndverksmessig høy kvalitet og som ivaretar reklameidéens potensial. Videre å trekke frem enkeltpersoners faglige bidrag”.

Det er i år to fagpriser som skal deles ut, en fagpris for produksjon og en for postproduksjon. Det er produsentene og postprodusentene som står for innsending av kandidater til prisen. Prisutdelingen i Gullbranson foregår på Sentrum Scene i Oslo den 23. oktober.

Det kom inn  51 påmeldinger til fagprisen, og juryen har jobbet seg frem til en liste av finalister som består av åtte nominerte til Fagprisen produksjon og åtte kandidater til Fagprisen postproduksjon.

Nominerte i Fagprisen for produksjon

Den nominerte er Fagrolle I reklamefilmen
Astrid Maria Sætren Produksjonsdesigner   Felleskjøpet «Voff»
Anders Flatland Foto  Felleskjøpet «Voff»
Jørgen Stangebye Larsen Scenograf Gllde Pålegg «Eldre ektepar»
Jens Ramborg Foto Marine Harvest «Mowi»
Geir Hartly Foto Telenor «The Train»
Halvor Lid Produksjonsleder Felleskjøpet «Voff»
Dante Spinotti Foto Telenor «Cowboy»
Tom Erik Heimen Stunt The Devold Protection Challenge

Nominert i Fagprisen for postproduksjon

Didrik Jerndahl Klipp Sparebankforeningen «Overskudd til å dele»
Haavard Albertsen Online/grade Felleskjøpet «Voff»
Henrik Skram Komponist Sparebankforeningen «Overskudd til å dele»
Marius Brovold Lyddesign Unibet «Nye baller»
Marius Brovold Lyd Unibet «Myntkastet»
Patrick Larsgaard Klipp Barnehagebarnas egen reklamefilm
Thomas Trælnes Klipp Unibet «Nye baller»
Thomas Trælnes Klipp Unibet «Myntkastet»

De nominerte til fagprisen Gullbranson

Hovedmotiv kopi - versjon 2
Produksjonsdesigner på «Blind», Jørgen Stangeby Larsen, er også nominert til en Gullbranson.

Nå er shortlistkandidatene klare, til fagprisene for produksjon og postproduksjon i årets Gullbranson.  Det er Kampanje som melder om dette.

Prisen er oppkalt etter Johan Gulbranson, ”en pionéer i bransjen og den norske reklamefilmskaperen som har hentet med seg mest gull hjem fra Cannes Lions. Formålet er å fremme og utmerke norske reklamefilmer som er av håndverksmessig høy kvalitet og som ivaretar reklameidéens potensial. Videre å trekke frem enkeltpersoners faglige bidrag”.

Det er i år to fagpriser som skal deles ut, en fagpris for produksjon og en for postproduksjon. Det er produsentene og postprodusentene som står for innsending av kandidater til prisen. Prisutdelingen i Gullbranson foregår på Sentrum Scene i Oslo den 23. oktober.

Det kom inn  51 påmeldinger til fagprisen, og juryen har jobbet seg frem til en liste av finalister som består av åtte nominerte til Fagprisen produksjon og åtte kandidater til Fagprisen postproduksjon.

Nominerte i Fagprisen for produksjon

Den nominerte er Fagrolle I reklamefilmen
Astrid Maria Sætren Produksjonsdesigner   Felleskjøpet «Voff»
Anders Flatland Foto  Felleskjøpet «Voff»
Jørgen Stangebye Larsen Scenograf Gllde Pålegg «Eldre ektepar»
Jens Ramborg Foto Marine Harvest «Mowi»
Geir Hartly Foto Telenor «The Train»
Halvor Lid Produksjonsleder Felleskjøpet «Voff»
Dante Spinotti Foto Telenor «Cowboy»
Tom Erik Heimen Stunt The Devold Protection Challenge

Nominert i Fagprisen for postproduksjon

Didrik Jerndahl Klipp Sparebankforeningen «Overskudd til å dele»
Haavard Albertsen Online/grade Felleskjøpet «Voff»
Henrik Skram Komponist Sparebankforeningen «Overskudd til å dele»
Marius Brovold Lyddesign Unibet «Nye baller»
Marius Brovold Lyd Unibet «Myntkastet»
Patrick Larsgaard Klipp Barnehagebarnas egen reklamefilm
Thomas Trælnes Klipp Unibet «Nye baller»
Thomas Trælnes Klipp Unibet «Myntkastet»
MENY