I likhet med Rumble Fish inneholder også Tetro partier i farger. ”The flashbacks that show the past of the protagonist were filmed in a sort of ”washed-out-coloor, like the color in home movies.” forteller Francis Ford Coppola på den offiselle hjemmesiden, og fortsetter: ”There’s also the fact that the movie was shot in wide screen. Kurosawa used both black and white and wide screen in his films. All those great and creative filmmakers loved black and white, Mihai (fotografen, journ. anm.) and I also picked up with an idea that we experimented with in Youth Without Youth: a camera that rarely moves. In ninety percent of Tetro, the camera is stationary. I think that the combination of wide screen and a very contrasted and classic black and white style with occasional burst of color give the film added impact.”
Jeg håper at Tetro blir tatt ut til hovedkonkurransen i Cannes. Festivalen er kjent for å ta vare på filmskaperne de selv oppdaget, først og festivalen viste en av Coppolas aller første filmer, You’re a Big Boy Now, i hovedkonkurransen i 1967. Coppola har også vunnet Gullpalmen for Apocalypse Nå. I tillegg vant han Grand Prix-prisen (det som nå er Gullpalmen) for The Conversation. Så han er utvilsomt en ”Cannes-darling”. Variety skriver at «Word is that Francis Ford Coppola‘s Argentine family drama «Tetro,» with Vincent Gallo, will be viewed imminently by the committee.» La oss krysse fingrene. Til uka blir programmet til festivalen offentliggjort.